Gå til innhold
Arkivverket

[#19387] Kapellan Jacob Rosted Suur Walnum, Bergen/Kristiania 1880-tallet


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Han var 'generalsekretær for foreningen til motarbeidelse av omstreifervæsenet', og streifet visst litt om selv.. Jeg lurer på om han var gift med denne damen som han fikk et barn med i 1882:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&variabel=0&postnr=79063&fulle=true&spraak=n>LenkeTror jeg finner datteren igjen i Kristiania i 1900. Men da er Jacob gift med en annen dame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette er den eneste med navnet Anna Hannevig som jeg kan finne i 1865 LenkeJeg finner ingen Hannevig i 1875, og det kan jo komme av at veldig lite av Vestfold er med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Jeg er enig med Berit i at det nok er den riktige Anna Hannevig hun har funnet i 1865.Anna Hannevig's bror Christoffer, var gift med Elfi Nilsen, som er den samme Elfi Hannevig, som står oppført først på linken i Bygdø Alle 64.Anna og Christoffer var så vidt jeg vet hhv no.5 og 6 av Edward Pedersen Hannevig og Marte Lorje's 8 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Arntzen

Jakob Rosted Suur Walnum (f. 19.3.1851 i Hommedal, d. 28.4.1925 i Borre) var gift 1) 4.7.1878 i Borre med Anna Olufine Hannevig (f. 11.4.1854 i Borre, d. 21.11.1896 i Kristiania; datter av skipskaptein og reder Edvard Pedersen Hannevig og Martha Kristine Kristoffersen), 2) 6.12.1898 i Bergen med sin kusine Lydia Jakobine Walnum (f. 5.9.1853 i Herøy (NO), d. 25.1.1929 i Oslo; datter av sogneprest Jørgen Olaus Walnum og Pauline Marie Jensen). Kilde: Norsk biografisk leksikon, 1.utg., bd. 18, 1977, s. 300.Med vennlig hilsen Jon Gunnar Arntzen hovedredaktør Norsk biografisk leksikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Hjertelig takk, Arntzen. Det var akkurat det jeg lurte på. Kanskje man skulle hatt det leksikonet ditt ... ? :)Hilsen Signe Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei Signe!Du vet ikke tilfeldigvis hva som ble skjebnen til datteren Anna Elisabeth Louise? Eller om Jacob og Anna hadde flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Hun giftet seg med handelsmann i Mosjøen, Peter Christian Bech Jürgensen.Kilde: Slegtreg. o/en Holsteslegt (Helgelands-Holsterne) av Hans Fr. Holst, 1915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Hei Eva, De fikk ikke flere barn i Bergen. Jeg vet ikke om de hadde barn som var født i Oslo. Eller i Os - hvor Jacob var sogneprest i 1900. Men det ser ut som han bodde alene i Os, mens familien var i Christiania.LenkeMvh Signe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Takk, både Signe og Sølvi!Interessen på min side er fordi to av Anna's søstre giftet seg med en og samme Norbom'en min!Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.