Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19394] Sorenskriver Rock

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Er på jakt etter info om sorenskriver Christian Cristoffersson Rock. Han ble sorenskriver/skriver i Telemark i 1662. Men ble fradømt embetet i 1683. Han skal være født rundt 1630 og døde i Seljord i Telemark i 1708. Men jeg er på leit etter hans forfedre og opprinnelse. Det samme i forhold til hans kone, Adele Tykjesdatter (Edel Tykesdatter) født ca. 1645, død i Seljord 1708.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/105129-19394-sorenskriver-rock/
Del på andre sider

Gjest Randi Rostrup

Fra en nyhetsgruppe sakset jeg følgende for et par år siden, som svar på et spørsmål om Christian Christofferson Rock, sorenskriver i Seljord på begynnelsen av 1700 tallet: 'I medlemsbladet til Grenland Ættehistorielag (Nr 11 fra 1984) er det skrevet en artikkel om Rocke-Rova, slekta til sorenskriveren. Artikkelen er på 6 sider (med anetavle).' http://www.grenlandslekt.no/aettogannet.html

Gjest Heidi C. Huitfeldt

For å begynne et sted... fant jeg dette giftemålet på FS:Christian Christophersen ROCH og Adele Tygesdatter gift 24 Feb 1664. Seljord, Telemark.Så finner jeg en datter HILLEBORG CHRISTIANSDATTER f 4 apr 1865. Skjord, Telemark (skal vel være Seljord..?) gm Jørgen Gunlekson Juve den 8 jan 1711, Seljord, Telmeark (Hilleborg død 8 jan 1711, Seljord, Telemark.)Denne Hilleborg ligger i en 'Ancestral file' med kobling til foreldrene. Der fremkommer:Christian Christopherson Roch f 1631, Jutland, Danmark, død 23 jan 1708, Seljord, Telemark. Hans far er oppført som CHRISTOPHER ROCH, JUTLANDER.Ser ut som du skal til Danmark for å lete videre!Heidi

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.