Gå til innhold
Arkivverket

[#19473] Kristen nielsen f. hattfjelldalen ca. 1820


Gjest Geir Vatne
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Vatne

Kristen Nielsen var nomadiserende lap og reiste mye omkring. Han var gift med Ane Julianne Thomasdatter fra Vilhelmina i Sverige. De fikk sønnen Niels i 1845 I hatfjeldal?, Sønnen Kristen i 1848 i Sverige.Er det noen som har opplysninger om hvor Kristen gifta seg og om hvor og når de enkelte av barna ble født.?Foreldre til Kristen og Anne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Vatne

takker for opplysninger spesielt gifterdatoen til kristen som jeg ikke hadde fra før. folketellingene hadde jeg. I ettertid finner jeg også noe avisinnlegg som bl.annet sier at Sønnen Anders ble født ute på fjellet 'Toven' ovafor gården 'Bakken' i Bardal i Nesna. Mor Ane var da alene på fjellet i snøstorm og ruskevær. I folketellingen finner jeg flg. barn Niels Kristoffer Kristensen f. 1844-1845 Hattfjelldal Lars Kristensen f. 1859-1861 i Hatfjelldal Bosatt på Blyset på Nesna Anders Mathias Kristensen f. 1863-1864 I Nesna Kristen Kristensen f. 1848 i Sverige Bosatt og Var lærer i kautokeino Jonas Aron Kristensen f. 1852 Hatfjeldalen Thomas Kristensen f. 1846-1854 i Hatfjeldalen Ole Kristensen f. 1867 i Nesna Lovise Birgitte Kristensen f. 1855 Hatfjelldal Er det noen som har nøyaktige fødselsdatoer for disse og eller når de gifta seg eller andre opplysninger om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Niels skal iflg. samme kilde VRI ha blitt f.7/8 dpt. 25/8 1844 Vefsn.Ole Johan dpt. 30/9 1866 Hemnes, men denne kommer fra IGI som straks er mye mere usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.