Gå til innhold
Arkivverket

[#19512] Fadre for Jens Carlsen og Sønneve Hansdtr. Birkelands sønn Niels døpt i Askvold?


Gjest Kari Haraldsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Haraldsen

Er det oppført noen fadre for Jens Carlsen og Sønneve Hansdtr. Birkelands sønn Niels født 5. sept. 1844 og døpt i Askvold 14. sept 1844?Har samlet alle opplysningene jeg har fått. Jeg fikk et svar og en lenke fra Astrid Ryen. Jeg kan ikke lage slike lenker så jeg må referere til hva der sto. Det var en folketelling fra 1865 Ladvik, gardsn. Stølsbotn, Sogn og prestegjeld Ladvig. Her bor en Synnøve Hansdatter Fødested Hyllestad. Hun er gift med Hans Simons. På gården er det også reg. en Nils Jens. som Tjænestekarl også han med fødested Hyllestad. Vet jo at far til Nils, Jens Carlsen, sannsynligvis ikke var gift med hans mor, Synneve Hansd. men at han giftet seg i 1849 med en Johanne Hansd. Kan dette, selvom han er reg. som tjænestekarl, være Nils Jensen som jeg har spurt etter og hans mor som nå er gift? Alder på de to stemmer. MVH Kari Haraldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fadrene til Niels Jensen: Søren Nielssen Birkeland, Niels Knudsen ibid., Anders Carlsen Eide, Anne Christiansdtr. Birkeland, Ingeborg Hansdtr Birkeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.