Gå til innhold
Arkivverket

[#19562] Helge Nielsdatter og Gulbrand Jacobsen, Gran


Gjest Kirsten Marie Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Marie Holterud

Ovennevnte giftet seg i følge Familysearch i Gran kirke 27. mars 1760. Vet noen hvor disse kom fra, evt. hvilke stedsnavn som er oppgitt ved trolovelse/giftermål?Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Ekteskapet ga ikke noe klarhet i hvem disse var.Det er flere som kan passe. Vet du når de døde? Da kan den oppgitte alder gi en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Marie Holterud

Nei dessverre. De må være døde før 1801, for jeg kan ikke finne dem i folketellingen. Hvorfor spurte du hvem av barna jeg stammet fra?Hilsen Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Jeg spurte fordi jeg kanskje kunne koble Jacob. Beklager,har ikke klart å finne ut hvem disse to er heller ikke dødsdato. Dette er en liten nål i en stor høystakk.Arkivet på Hadeland Folkemuseum har heller ikke noen løsning på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Jeg har sett etter i kirkeboka for Gran. Gulbrand Jacobsen og Helge Nielsdatter ble trolvoet 26. januar og gift 27. mars 1760. Det oppgis at begge var 'tienende hos Stephen Houg'. Forlovere var Erich Borgersen Haaf og Olle Tolefsen Knarud. Jeg har desverre ingen kjennskap til hvor disse to kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.