Gå til innhold
Arkivverket

[#19581] Sander Christensen Ness, born Aker 1838 - d. ca.1932 Fertile, Minnesota


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Can anyone please help me to find him ? His wife: Haagine Ness. Probably emigrated ca. 1880... ? - with his brother Petter Christensen Ness. Sander and brother Petter were probably the first from Nes (in Maridalen in Aker near Oslo) to emigrate to the NW, but many more of this family followed later on and are well known to me. As a curiosity, I have a photo marked: 'This is Sander Ness with wife Haagine ca. 1930, very fond of coffee, whisky and talking' (sic). (PS: today my machine has decided not to type ae, oe, aa, but any variety of Ness is acceptable.) Why such problem ? I have now written this 8 times until I understood that there is a configuration problem, probably on my side. Can Anette possibly explain this to me ? ) PS: skrevet paa engelsk av hensyn til vaare venner i USA, men alle svar paa norsk mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk til Sandsmark (2) - Ja, dette er slekten min, som jeg kjenner, og det viser at Sander Ness var fremdeles boende hjemme hos broren paa nedre Nes. PS: Det var selvf. en feil av meg aa si at han maa ha emigrert ca. 1880... , for det kan ha skjedd allerede etter FT 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk til Sandsmark (1) - Ja, dette er slekten min, som jeg kjenner, og det viser at Sander Ness var fremdeles boende hjemme hos broren paa nedre Nes i 1864. PS: Det var selvf. en feil av meg aa si at han maa ha emigrert ca. 1880... , for det kan ha skjedd allerede etter FT 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.