Gå til innhold
Arkivverket

[#19730] T.heim: Christina Olsdtr. Steen

Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk igjen Randi. Du har iallefall nå gitt meg et grunnlag for videre forskning, og jeg føler jeg har kommet på både et viktig og riktig spor for forskning. Du har jo også nå gitt meg et grunnlag for omtrent når min anes søster Randi Eriksdatter må være født. Hun ble bestemor i 1779 ut fra de døpte barna du skrev om, og det er iallefall lite sannsynlig at Randi Eriksdatter ble født etter 1735 selv om det er mulig.Denne Arnt Olaus Bye høres også litt interessant ut, og i det samme skiftet etter Madame Ingeborg Hiort Eriksdatter i Stjørdal er det nevnt en bror som het Tore Eriksen, og han har en sønn som i skiftet kalles for Erik Toresen Bye. Ut fra bygdeboka så levde han fra 1757-1836. Han er ikke å finne under Bye i Stjørdal, men bodde på Lysheim Hvor kommer Byenavnet ifra? Var Arnt Olaus Bye og Erik Toresen Bye i slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.