Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Frank Rønning

[#19803] Linderud - Modum i Buskerud

Recommended Posts

Guest Frank Rønning

Hans Petter Linderud er f. 1862 i Modum, men jeg har forgjeves søkt FT 1865 og Familysearch. Jeg lurer på om det er andre søkemuligheter. Han finnes i FT 1900 i Oslo.

Guest Tor Andersen

FT 1900 LenkeLinderud kan han ha tatt etter å arbeidet på en av gårdene. I så fall er det noen kandidater av passende alder i FT 1865, men å finne den rette krever nok andre kilder.

Guest Steinar Gundersen

Dette er vel en kandidat:Fra FS VRI: Hans Peder LARSEN Birth: 15 Nov 1862 Place: Modum, Buskerud, Norway Christening: 08 Feb 1863 Place: Modum, Buskerud, Norway Father: Lars OLSEN Mother: Kari OLSDR (andre søsken finnes nok)Fra FT1865: Modum Kollerudbraaten Lars Ols. Husfader Husmand m/j g 40 (Modums) Kari Olsd. hans Kone g 39 (Liers Prgj) Hans Petter Lars. deres Søn ug 3 (Liers Prgj) (andre søsken ikke tatt med)Fra Modums historie VI: Gard 126 Kollerud.Husmannsplasser: Lars Olsen Nordsiden f 1826 var husmann og arbeidet med tersking, tømmerhogst og vedhugst. Han var gift med Kari Olsdatter f 1826 i Eidskog.Linderud er gard nr 127. Ikke funnet noe der i MH.Hilsen Steinar

Guest Frank Rønning

Takk til alle tre. Jeg burde ha tenkt at navnet Linderud ble tatt som familienavn på et tidspunkt mellom 1865 og 1900. Jeg har opplevd akkurat det en gang før Mvh Frank

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.