Gå til innhold
Arkivverket

[#19803] Linderud - Modum i Buskerud


Gjest Frank Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Rønning

Hans Petter Linderud er f. 1862 i Modum, men jeg har forgjeves søkt FT 1865 og Familysearch. Jeg lurer på om det er andre søkemuligheter. Han finnes i FT 1900 i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

FT 1900 LenkeLinderud kan han ha tatt etter å arbeidet på en av gårdene. I så fall er det noen kandidater av passende alder i FT 1865, men å finne den rette krever nok andre kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Dette er vel en kandidat:Fra FS VRI: Hans Peder LARSEN Birth: 15 Nov 1862 Place: Modum, Buskerud, Norway Christening: 08 Feb 1863 Place: Modum, Buskerud, Norway Father: Lars OLSEN Mother: Kari OLSDR (andre søsken finnes nok)Fra FT1865: Modum Kollerudbraaten Lars Ols. Husfader Husmand m/j g 40 (Modums) Kari Olsd. hans Kone g 39 (Liers Prgj) Hans Petter Lars. deres Søn ug 3 (Liers Prgj) (andre søsken ikke tatt med)Fra Modums historie VI: Gard 126 Kollerud.Husmannsplasser: Lars Olsen Nordsiden f 1826 var husmann og arbeidet med tersking, tømmerhogst og vedhugst. Han var gift med Kari Olsdatter f 1826 i Eidskog.Linderud er gard nr 127. Ikke funnet noe der i MH.Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Rønning

Takk til alle tre. Jeg burde ha tenkt at navnet Linderud ble tatt som familienavn på et tidspunkt mellom 1865 og 1900. Jeg har opplevd akkurat det en gang før Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.