Gå til innhold
Arkivverket

[#19938] Skifter i Bergen, 1707, 1739


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Søren Nagel ble gravlagt 6.07.1707 i Bergen, NK. Jeg vil gjerne vite hvem som er nevnt i hans skifte.Hans kone var Ingebor Larsdatter Nagel, gravlagt NK 1.12. (eller 11.2.) 1739. Søren var Ingebors 2. mann. Jeg er egentlig ute etter hennes barn fra 1. ekteskap med Lars Bentsen Sanbech fra Bømlo. Hvem var hennes lagverge i 1707?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Ifølge bygdeboken for Bømlo B II side 458/9 ble skifte hold etter Lars Bentsen San(d)bech på Geitung ca 1704/05. I skifteregisteret Sunnhordaland 1668-1859 finner jeg dessverre ingen skifte før 1717 for denne garden.Det er derfor at jeg spurte om arvinger til hans kone Ingeborg.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg er ikke lenger helt sikker på om jeg fant den rette Søren Nagel død i Bergen. Det er snakk om Søren Domenicussen Nagel: http://home.no.net/mikegl/fam02501.htmI bygdeboken (B II s. 448) står det at han giftet seg med Ingeborg i 1708, brukte Geitung til 1711 og fyttet bort. Da er det neppe mulig at han døde 1707 i Bergen - eller årstall fra Bygdeboken er feil?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.