Gå til innhold
Arkivverket

[#20128] Kristen Gundersen Siira, Nordmøre - Anna Kristensdotter Siira


Gjest Karle Gjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Karle Gjernes

Det eg veit om Kristen Gundersen Siira er at han er fødd i Nesset, Romsdal 4. februar 1853. I folketellinga for 1900 står fødselsåret 1845. Foreldre Gunder Jonsønn Torhus og Anna Kristensdotter Simahaugen. Han kom til Ringsøya, Smøla og blei gift i 1874 med Elisabeth Steffensdotter Odden I Bygdebok for Smøla står han oppført som inderst, fiskar, målar. Han budde på Ringsøya i 1900. Kristen og Elisabeth fekk 13 born. Noen omkom på sjøen, noen reiste til Amerika og 1 blei igjen på Smøla.. Elisabeth er gravlagt i Seathle. Kristen Gundersen Siira har eg ikkje makta å finne når han døde og kor han er gravlagt. Sønnen Ingvald Gunnerius omkom på havet 27.6.1914. I dødfallet i Romsdalsposten står han ikkje. I bygdebok for Smøla står det at sonen Jon Elenus omkom ved drukning i Teistholmsundet ved Kristiansund i 1914. og at han da var flytta frå Smøla og budde hos faren på Dale.Han er heller ikkje nemnt i døssfallet til broren.Av dei borna som reiste til Amerika var Anna Kristensdotter Siira f 1880. Ho reiste i 1902, var heime ein tur etter det. Vart gift i Amerika Cheney (?) og hadde dotter Anna Elisabeth Cheney 27.02. 1912. Kor det blei av Anna og hennar etterslekt er også ukjent.. Er det noen som kan få meg på sporet til far og dotter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest May-G. Gjernes Antonsen Olden

Hei, Karle! Vi er i slekt! Min morfar Asbjørn Jarle Gjernes har lagt ned et enormt slektsforskerarbeid.... Etter hans død har jeg lagt alt inn på data og har veldig mye om Gjernes-slekta. Kanskje har du det jeg mangler. Kontakt meg på may-kurt@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.