Gå til innhold
Arkivverket

[#20269] Hvem er hvem?


Gjest Kine Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kine Andresen

Hei.Jeg har fått så mye hjelp fra dere, så nå prøver jeg igjen.Moren til Marta-Regina og 10 til heter Olava Olsd (første barnet er født 1817), mannen heter Haagen (Hagen) Ols. Prøver jeg å finne de født, for å få foreldrene, er det tre stykker som er født innenfor den samme tidsrammen. Har funnet alle tre senere også, og alle får familie og dør (selvfølgelig).Samme med Ole Ols, her er det også flere innefor samme tidsramme.Vet ikke hvor de blir født, når eller foreldrene. Men jeg finner alt litt senere. Hvordan vet jeg hvem som er hvem, må jeg inn på riksarkivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hvor i fylket skulle så dette være? Litt flere navn og nærmere tidbestemmelse er også ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kine Andresen

Sør trøndelag. De går i Malvik kirke, men det tilhører Strinda Prestegjeld.Jeg har ikke så mye mer, men det er Olava Olsd jeg vil finne, når de gifter seg bor Boestad noe de fortsetter å gjøre helt til Haagen dør, etter det forsvinner Olava igjen. Av og til står hun som Lava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kjenner du til kirkebøkene for Strinda (Malvik sogn) her i DA? Gå til den øverste mørkeblå linje, klikk på søk, skriv inn Strind - da vil du finne disse kirkebøkene pluss folketellingene for Strinda/Strinden prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ifølge Family search gifter Olava Olsdatter Hønstad (født 1798 i Malvik) seg 27.10.1817 med Hågen Olsen Bostd. Hennes foreldre er her oppgitt til Ole Pedersen og Ingeborg. Hans foreldre er ikke oppgitt.Her finner du Olava i 1801 sammen med foreldre og besteforeldre LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.