Gå til innhold
Arkivverket

[#20367] nord aurdal


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

HALLO. Tid for litt slektsøk, for nå har sola gått ned. Min Valdres gren har stoppet opp igjen.Jeg fant i kirkeboka at Iver Olsen gifter seg med Marit Gulbrandsdatter fra Nordangereie, han er 20 år og hun 31 år. 1863. Mye tyder på at Marit er søster til Ole, og Ingeborg og Astri, foreldrene er Gulbrand Eriksen og Rangdi Olsdatter.Jeg finner ikke de gifte i 1865. Hva skjer , dør han? Ei heller finner jeg noen barn. Iver skal være fødti Sør Aurdal, jeg klarte ikke lese gårdsnavnet, men det kan være Bollerud eller Roeland , mulig en mellomvariant. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Det er kanskje Marit og Ingeborg som er tjenestepiker på Hougsrud i Søndre Aurdal i FT-1865? I så fall er Iver Olsen død, for Marit er enke: LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Alderen på Ingeborg og Marit stemmer ihvertfall.Marit, døpt 15 SEP 1833 Nord Aurdal, Oppland [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100089021154&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeAstri, døpt 28 AUG 1836 Nord Aurdal, Oppland LenkeIngeborg, døpt 01 SEP 1839 Nord Aurdal, Oppland LenkeOle, døpt 21 MAY 1843 Aurdal, Oppland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei Jan. Ja kanskje det var Billand som var navnet, vet du om det er en gård der ? Da har vel Iver dødd før 1865? Men hva med Berte ? Finnes det kilder på nettet med dødsfallet hans ? Stod det noe om hans alder? Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei. En stund har nå gått , og jeg har besøkt Massestuen hvor Marit , Astri, Ingeborg og Ole ble født. Astri bodde på naboplassen Dokken i FT.1900.Ole døde på Massestuen og faren Gulbrand Eriksen og svigerdatteren Marit Mathiasdatter eier stedet. Hun blir gift pånytt. På gravlunden i Aurdal fant jeg en grav med Mathias og Inger Massestuen, de bodde på stedet til de døde. De hadde ei datter Olga som ble gift Evensen og bodde i Oslo, sønnene Odd og Jan er nå eiere. Skulle noen kunne gi meg et tips på veien videre, for å finne etterkommere av Astri Dokken eller Mathias Massestuen er jeg mildt sagt i fyr og flamme. Jeg tror Massestuen har gårdsnummer 87. Kjempevarmt nå ,mulig tankevirksomheten er noe tregere,men det er vanskelig å legge hobbyen helt bort også....Nyt Sommeren mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.