Gå til innhold
Arkivverket

[#20519] Geble Pedersen , Søren Hvid og Steffen Hanssen Soop +

Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

I innlegg (6) skriv Leiv Skjerve at superintendenten i Bergen f. ca 1490, Gjeble Pedersson var son til ein Peder Simonsson. Eg lurar på kva som er kjelda for dette og om det kan vera ei samanblanding med ein annan og seinare Gjeble, nemleg Fanapresten Gjeble Pedersson Krag. Far til den siste heitte jo som kjend Peder Simonsson (Krag).Er det nokon som kan greia opp i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det er tanken å kopiere over hit eit bilete som Arne Kvitrud har lagt inn i ein debatt om Kristoffer Trondsson og Sophie Krummedike. Biletet er ein teikning av våpenmerket til Karen Knutsdotter, Kristoffer Trondsson si kone. Etter det eg forstår så har ætta til Geble si mor eit liknande skjold (Koll?). Påskrifta seier også at Geble sin far heitte Peder Simonsson. Så spørs det kor mykje ein kan lita på desse opplysningane då?

bilete7114.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

På 1600-talet var det ein 'forfattar' i Bergen som heitte Edvard Edvardssøn som skreiv ei skildring av Bergen by. Mykje av innhaldet i skildringa hans omhandla meister Geble. Dette var henta frå eit no bortkome manuskript forfatta av Geble Pedersson i 1571, 'Oration om Mr. Geble'.Utdraget står i B. I av Norske samlingar og det er Lars Ove som har vore så gild å kopiera dette for meg.Her får vi veta at Geble var født på Helgeland og at faren var rådmann i Bergen. Mora heitte Margrete og begge foreldra var av adel. Geble gjekk først på skule i Trondheim, men flytta så til Bergen. Geble vart kannik her i 1518.Edvardssøn fortel m.a. at Geble held ein Peder Simonsson i skule i Danmark i 4 år frå 1548 til 1552. Dette må være den Peder Simonsson som vart far til Geble Pedersson Krag i Fana. Ikkje rart at han ville kalla att sonen etter velgjeraren sin. Eg trur elles at Hirtzholm eller andre har blanda korta her når dei kallar far til Geble for Peder Simonsson. Det er då heller ikkje nemnd nokon Peder med dette patronymikonet blant rådmennene i Bergen i nokon gong.Elles får vi kunnskap om ein Oluf Thordsson som Geble kosta skulegang på. Han var på Absalon si tid, sokneprest på Aukra i Romsdal. Det er også nemnd ei Hustru Marine, kona til borgarmeister Jon Ellingsson ein stad.Geble døydde den 7. mars 1557 i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Biskop Geble Pederssøns opprinnelse og fødested er noe problematiskJeg oppsumerer det vesentlige som hittil har fremkommewt i dette T E M A Ifølge CAPLEX: Geble Pederssøn ca 1490-1557 født pi Herøy, var av lavadelig herkomst- Først erkediakon så superintendent (biskop) En annen kilde sier at det er reist en bauta over ham på Teigstad på DønnaNSH I Gamle ætter i Sogn av Henning Sollied side 193 Krag side 229-230 Slegten Krag er en av de gamle norske adelsslegter som gjennem geistlig stand overlevet det 16,aarhundre- Den første mand av slegten er Simon Jakobssøn Krag raadmand i Bergen i 1550-aarene og død før 1562. Han førte slegtsvaabenet, 3 halvmaaner over en bjelke. og bokstavene S.C. (Simon Crag)- Hans hustru Karin døde i Bergen 24/6 1567. Sønnen, hr. Peder Simonssøn Krag blev 1557 sogneprest til Fane og døde i 1580-aarene, hans enke Kirstine Andersdatter levet enda i 1593- Han etter fulgtes a v sønnen hr. Geble Pedersen Krag. (Oppkalt etter biskopen som var hans velgjører. Min tilføyelse) O s vJeg vill i tillegg rekapitulere et gammelt notat av meg, som nå ikke er å finde :I et tidliger nummer av NSH findes en artikkel som bl a omhandlet et slektsvåpen. som beskrivesArtikkelen har en fotnote som nevner at biskop Geble Pederssøn var født på Helgeland av adelige foreldre,som hadde et omtrent tilsvarende våpen.Kan dette etterspores i navneregistre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Herkomsten frå Herøy/Dønna er ikkje meir problematisk enn at Teigstad ligg på øya Dønna, men fram til 1916 høyrde Teigstad til Herøy sokn, og fram til 1962 høyrde Teigstad til Herøy prestegjeld.Det vil derfor vere riktig å seie at Geble vart fødd på Teigstad på Dønna. Og det vil vere like riktig å seie at han vart fødd på Teigstad i Herøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har i dag publisert to artikler som omhandler Geble (Gjeble). En fra Norske Samlinger bind 1, og fra Bergen Kathedralskoles historie. Begge artiklene er delvis søkbare (ocr-behandlet i acrobat), men husk at i BKS så skrives han Gjeble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ser at eg har skrive feil namn på forfattaren av 'Oration om Mr. Geble' i første avsnittet i innlegg (53). Forfattaren var sjølvsagt Absalon Pedersson Beyer, ikkje Geble sjølv som på den tida var avliden for lenge sidan.Elles ser eg at Knut Skorpen viser til dokumentasjon vedrørande fødestaden til Geble (Gjeble). Eg har aldri sett nokon samtidskjelde (eller andre pålitelege kjelder for den del) som hevdar at Geble er født i Herøy el. Dønna, - berre at han er født i Helgeland (Hålogaland). Er det nokon som kjenner dokumentasjonen som utvetydig plasserer fødestaden til Geble i Herøy/Dønna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai M Kveum

Svar til innlegg 1. Geble Pedersen er nevnt i NST V s.102 og XIII s.20 Hvid er omtalt i NST 1 s.373, II s.143, XIV s.111, XXX s.176 Soop NST 1 s.27 og 213, III s.88 og 266 Steffen Hanssen Soop III s.266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

NST XIII side 18 - side 39S L E K T E N H U D F A TVed Christian SpangenAv en sak for Herredagen i Bergen 12 juli 1599 får vi gode opplysninger om TjøttaættenAmund Tørrisen Tørris Amundsen hustru Anna Tørrisdatter fca 1510 hustru Magdalena Tørrisdatter Peder Amundsen på Andenes Nils Pedersen Karen Nilsdatter Birgitte Nilsdatter Adelus Nilsdatter Elisabet Pedersdatter nonne Jens Pedersen til Tjøtta Hans Pedersen til Tjøtta Dorete Pedersdatter til Flateråker i Tysnes, barnløs Elisabet Pedersdatter, nonne Munkeliv, død 1568 Absalon Pedersens notis herom lyder: 'Døde ærlig og velbyrdig Jomfru Elisabet Pedersdotter, som var inngiven i Munkeliv,, og siden tok m. Geble henne til seg,, mens han levde og forskaffet hende mat og klæde, var hun Hans Persons søster til Tjøtten' M. Absalon har mere å berette om slekten: St. Hansdag 1565 var han i et stort bryllup på Os ved Bergen. Sognepresten til Os, hr. Jens Pedersen giftet seg. Bispinnen sto for bryllupet og bruden var bispinnens t j e n e s t e p i g e oppfostret mesteparten hos m Geble ----------------------------------------------------------- Brudens navn var Birgitte Nilsdatter ----------------------------------------------------------M Gebles omsorg for den tidligere nonne i Munkeli kunne forklares ut fraat han var innehaver av Munkeliv klostergods, men når han også tok hennesbrordatter til seg, må det ha vært et slektskap tilstede.Gebles våben, stjerne under sparre, belagt med halv lilje og halv ørn kan være en variant avTjøttaættens våben eller sammensatt med dette Av en sak for Herredagen i Bergen 12 juli 1599 får vi gode opplysninger om Tjøttaætten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Berit/24:) Du nevner NN Gjeblesdt. f. 2/6 1564, Daniel f. 26/9 1565, Karine f. 14/9 1567 og Peder f. 12/2 1569 som barn av Gjeble Pedersen, men er ikke dette istedet Gjeble's søsken, barn av Peder Simonssøn Krag [sølvskjold med blå bjelke] og Kirstine Andersdatter ?I tillegg skal det ha vært en Aselin f. 20 Des 1570, samt en Elisabeth (eldst, jevngammel med Geble ?).Peder Simonssøn Krag var rådmann og skolemester i Bergen, sogneprest i Fana 1557-1580.(Skjerve/6:) Kan det virkelig stemme at biskop i Bergen, Geble Pedersen (ca 1490-1557) OGSÅ var sønn av en Peder Simonsen (fra Helgeland) (rådmann i Bergen) ?Er det en sammenblanding her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Per!Om du les det som står i innlegg (52) under våpenmerket til Karen Knutsdotter (kona til Kristoffer Trondsson), så vert far til Geble Pedersson d.e. kalla Peder Simonsson. Eg trur, slik som du at det her har vore ei samanblanding og at det nett er denne innførselen i Rostgaards våpenbok som er opphavet til denne påstanden. Det er elles Absalon Pedersson Beyer som er kjelde til opplysninga om at Geble var født på Helgeland og var son til ein rådmann i Bergen.Dette har eg elles kommentert også i innlegg (53)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(Geir/34:) Barnet Karen f. 1689 er vel i så fall ev. oppkalt etter MOREN (Ingeborg) sin farmor Karen Olsdatter !Ingeborg Jevlsdatter er forøvrig omlag 20 år yngre enn Hans Geblesen på Valle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Finn, i #22 skriver du at manuskriptet ble forfattet av Geble Pedersson i 1571. Men biskopen døde jo i 1557 ! Eller gjorde han ikke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hvis foreldre var det da som var av dansk adel, ev. [sølvskjold med blå bjelke], var det biskop Geble Pederssøn eller (den fiktive ?) rådmann Peder Simonson ?At Peder Simonsen sønn, Herr Geble Pederssøn (Krag) (f. rundt 1555 ?) til Fana var oppkalt etter farens velgjører, biskop Geble Pederssøn, høres plausibelt ut. Men hvordan skal man få plassert (den nye yngre ?) Herr Geble Pederssøn til Gildeskål (1614-) blant disse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Kan Herr Geble Pederssøn til Gildeskål (1614-c1618) være sønn av en Peder som igjen var sønn av biskop Geble Pederssøn i Bergen (jeg har lest at han var ugift) ? (Rent kronologisk er det mulig ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Vi har altså tre Agnethe :a) Agnethe f.c1570?, g.m. Hr Geble Ped.s. til Fanab) Agnethe Pedersdatter f.1616, sønnedatter av a)c) Agnethe Geblesdatter f.c1645, sønnedatter av Hr Geble Ped.s. til Gildeskålb) er altså oppkalt etter sin farmor (farfars kone) a). Om de to prestene Geble Pederssøn til Fana hhv. Gildeskål (mot formodning) skulle være (halv)brødre, så er altså c) oppkalt etter sin 'grand-filletante' (farfars (halv)brors kone).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg vil gissa på at Geble Pedersson i Gildeskål er ein dotterson til Geble Pedersson Krag i Fana. Det relativt sjeldne kvinnenamnet Agnete i begge familiar skulle borga for at det var nært slektsskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Nermo 52, Skjerve 6Jeg tror at uoverstemmelser nå er klarlagt.Jeg ettelyser min kilde til slutt i innlegg 54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Stemmer det at barna nevnt i #62 (ikke #52) er søsken av Geble, og ikke hans barn, som Berit skriver i #24 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.