Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lill Hansen

[#20603] Vielse Høland 1791

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

HeiMine 5xtippoldeforeldre Ragnhild Johannesdr f 1767 og Engebret Olsen f 1765 giftet seg 27.10.1791 i Høland.De bodde på plassen Katterud under Eid Søndre.Kommer ikke videre.Har noen opplysninger om denne Engebret? De fikk sønnen Johannes f 1796.Lill Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har du sjekket Hølandsboka. Jeg vet Eid finnes i en av de 3 som har kommet ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Hansen

HeiJeg har lest bøkene fra perm til perm. Der er det ingen opplysninger.Lill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS fant jeg under kirkebøkene, VRI, Rangnill dpt. 13/9 1767 Høland, foreldre Johannes Olsen og Balbro? (Barbro) Hansdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg glemte i farten å si at Katterud ligger under Nordre Eid i 1801.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill hansen

HeiJeg har alle opplysninger om Ragnhild bakover.Det er Engebret jeg ikke finner.Her er resten av barna:Anne Marie f 1793,Jens f 1798,Berte Marie f 1801,Marte f 1804,Marthe f 1807.Engebret døde i 1839.Lill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har nå sjekket kirkeboka og der står det som ventet ikke stort.Trolovet 28/9, gift 27/10 1791 Løken soldat Engelbret Olsen Eid og pike Ragnild Johannesdt. ibid. Cautionisten var uleselig.Under Katterud står det at han var født ca.1761.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det finnes f.eks. en Enge(l)bret Olsen f.30/6, dpt. 3/7 1763 Aurskog, foreldre Ole Olsen Mangen og Anne Johnsdt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Hansen

HeiHar du tilgang til kirkebøkene ? Mulig den kan si noe om han da han døde i 1839?Ragnhild stammer fra en velkjent familie. Har sjekket min slektstavle. Har heller ingen opplysninger om hennes far Johannes Olsen født ca 1730.Hennes mor er enken Barbra Hansdr som bor på Skrepstad 1801.Lill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Du sier Ragnild stammer fra en velkjent familie, men du vet ikke hvem faren er. Kan jeg da få spørre deg om hvilken familie? Jeg har holdt på med Høland i det siste, men jeg skal ikke på arkivet igjen før til uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Stemmer det at Barbra på Skreppestad først var gift med en Rasmus, og har med ham en datter Anne som da er fca. 1764, bare ca.3 år før Ragnild.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Hansen

HeiDu kan se at jeg har en debatt om dem på 18870. Der har jeg fått hjelp om disse tidligere.Lill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Død 24/10, bgr. 27/10 1839 Ingebrich Katterud, 78 år. Druknet seg selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lill Hansen

HeiTakk for opplysningen.Grøss!!!Hva ligger bak den tragedien tro?Lill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive