Gå til innhold
Arkivverket

[#20772] Peter Nilsen fra Linneberg , ble far bl.a. i 1692


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg leter fortsatt etter foreldrene til Niels Pedersen som i 1723 giftet seg i Norderhov. Han døde i 1758 , ca 70 år. Selv om Familysearch trodde han både kom fra Western som andre steder på Ringerike , er det nok veldig tvilsomt at han kom derfra.På Heiern hvor han bodde var det ett par sager på de tider . Ofte var det folk fra Bragernes - Eiker kanten , som kom opp å jobbet på disse sagene. Hans Hansen Ridder var en sagmester, som Niels skyldte en del penger ved hans død. Det er nevnt i skifte etter Niels Pedersen. Hans Hansen Ridder kom fra Bragernes kanten etter hva jeg vet.Jeg finner en egnet Niels Pedersen født på Bragernes , døpt 12 august 1692. faren var Peter Nielson , Linneberg. Han var Consumsjons visitør. Det var vel en som hentet inn skatter og avgifter.Når denne Peter Nielsen var født og med hvem han var gift med , kjenner jeg ikke til. Dog er jeg rimelig sikker på at Linneberg lå i Aker på den tiden , og et sted i Oslo i dag. Jeg husker ikke postnummeret , selv om jeg burde det.Har noen noe kjennskap til denne familien??mvh Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.