Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gisle Johnsen

[#20819] Assistent ( Kirurgus ) Hoffman.

Recommended Posts

Gjest Gisle Johnsen

Jeg søker informasjon om assistent Hoffman ved Bodø ( Rønvik ) sykehus. Jeg finner ingen opplysninger i FT 1801. Kan noen hjelpe?En Knud Hofmann er assistant ved sykehuset i 1810. Han ble distriktskirurg i Senja og døde i 1813. ( Ifg. Bodin bygdebok ).Assistent Hoffman og Ane Bergitta Arentsdatter fra Myklebostad på Nordstranda i Bodø, fikk i 1808 et barn. Ifg. KB for Bodø het hun Aroline og ble døpt 17.04.1808. Far er Assistent Hoffman, Bodø ( overstrykning ( bl. a.: Doctor ) og tilføyelser jeg ikke kan tyde ) mor er Ane Arentsdatter, Myklebostad på Nordstranda i Bodø Ifølge kirkebok for Lurøy ble hun konfirmert 1825 som Aroline Fredriksdatter : far er Fredrik Hoffman, mor er Anne Arntsdatter. Aroline er nevnt i FT 1865 som Arolina Fredriksdatter og i FT 1875 som Arolina Fredrikke Fredriksdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Du kan sjekke i bøkene som omtaler norges leger, men ikke siste utgave.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Johnsen

Tusen takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.