Gå til innhold
Arkivverket

[#20844] Maria--Eikefjord


Gjest A. Vingelven
 Del

Recommended Posts

Gjest A. Vingelven

Maria f. 30.07.1868 var gift med Anders Nilson Hovland i Eikefjord. Er det nokon som veit kvar ho kom fra? Foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!På FS finner jeg:Anders Johannes Nilsen (født 1861 - far Nils Madsen) ble gift 10.8.1887 i Eikefjord med Marie Gurine Olesdatter (født 1868 - far Ole Eriksen).Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Marie Gurine er født 30.7.1868, Svanø, og døpt der 12.9. samme år. Foreldre Ole Eriksen og Oliane Gundersdatter.Ole Eriksen (født ca 1839 - far Erik Olsen) ble gift i (på) Svanø 21.6.1866 med Oliane Mathea Gundersdatter (født ca 1842 - far Gunder Olsen).Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På FamilySearch IGI finner jeg en Anders Johannes Nilsen gift i Eikefjord 10.08.1887 med Marie Gurine Olsdtr.Hans far var Nils Madsen og hennes far var Ole Eriksen.Jeg vet ikke om dette er personene du er på jakt etter.På samme sted fant jeg Marie Gurine Olsdtr. født 30.07.1868 med foreldre Ole Eriksen og Oliane Gundersdtr.De finner jeg gift 21.06.1866.Hans far er Erik Olsen og hennes far Gunder Olsen.Jeg tror det er Ole og Oliane du finner på gården Hoflandshavn i Kinn i 1865.Oliane er fra Førde og tjenestepike hos mor til Ole , Synnøve Olsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her finner du både Ole Eriksen og Oliane Gundersdatter (begge foreløpig ugifte) i 1865 tellingen for Kinn (Svanø hørte til her da) LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Odd var litt raskere på labben enn jeg, men opplysningene er like.Opplysningen bør bekreftes gjennom oppslag i kirkebøkene. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Oliane Marthea Gundersen ble født 26.8.1842 i Førde og døpt der 4.9. samme år. Foreldre Gunder Olsen og Elen Andersdatter.Det ser ut til at foreldrene giftet seg 29.6.1833 i Førde. Gunders alder da 40 år og Elens alder 27 år.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vingelven

Tusen takk til Odd,Rune og Carsten! Ole og Oliane er nok foreldre til oldemor Maria. Fikk ein del nye opplysningar å søke vidare på. Takk for god hjelp!Anja Vingelven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.