Gå til innhold
Arkivverket

[#20856] Hans Einar Nielsen f.1882 ? - trenger oppslag i Skjeberg


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

Hans Einar Nielsen er sønn av Karen Elizabeth Olsen og Peter Levenius Johansen eller Nielsen.Peter Levenius er født Johansen, men kaller seg etter hvert Nielsen som sin far. Om han kaller seg Nielsen ved dette barnets dåp vet jeg ikke, da det meste jeg har om denne familien er annenhåndsinfo. Således vet jeg heller ikke om Hans Einar er døpt Hans Einar Petersen...Uansett har jeg at Hans Einar er døpt 15.02.1882 i Skjeberg, men lurer på om året er feil ettersom jeg også har at foreldrene ble gift i Aker(Oslo) i 1887 og neste barn er født i 1888 i Aker(Oslo).Alternativt er ekteskapet feil og at de giftet seg før 1882 i Skjeberg. Karen Elizabeth Olsen oppgis nemlig å være derfra.Er det en snill sjel som kan hjelpe ?(Jeg er på vei nedover i en slekt og Peter Levenius var firemenning av min oldefar.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

PS.Familien flytter senere til Utah som mormonere, men jeg vet ikke når de konverterte eller om de var utmeldt fra statskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei Grete ! Jeg tittet i Skjeberg kirkebok og fant følgende : Uekte født, Hans Einar, født 15 februar 1882 i Skjeberg og døpt 16 april 1882 i Skjeberg. MOR var: pige, Karen Olsdatter-Børthytten. Utlagt til barnefader var: ungkarl, Kristian Hansen-Buer. Funnet i Skjeberg kirkebok, bok 8, s.53, nr.28. Film: 1172036PS ! Kristian Hansen, Buer giftet seg i Skjeberg den 4 mai 1883 med ei annen dame, nemlig med Karen Sophie Nielsdatter-Tømmervig.Hilsen Arild Oliver Bråthen fra Fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.