Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hilde R. Kirkvold

[#20915] Lars Engebretsen og Karen Johannesen, Jevnaker, Oppland

Recommended Posts

Gjest Hilde R. Kirkvold

Jeg leter etter forfedre til mine tippoldeforeldre Lars Engebretsen og Karen Johannesen, Jevnaker, Oppland.Lars var født 8. nov 1833 og døde 13. jun 1926 Jevnaker, Oppland. Han var snekker og formmaker ved Hadelands Glassverk og jeg har funnet ham i 1875-tellingen.Karen var født 30. okt 1847 og døde 4. apr 1935, Jevnaker, Oppland.De giftet seg 19. november 1871 (Kilde: Vigde i Jevnaker 1858-1876) og fikk 4 sønner.Men hvem var deres forfedre? Kan noen hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Om du ser i selve kirkeboka tenker jeg du vil finne hvem foreldrene var og hvor de bodde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg legger inn lenka til giftemålet da det jo står flere opplysninger der som du ikke har oppgitt Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde R. Kirkvold

Takk for svaret Berit.Lars er altså født i Hesbøl i Eidskog og hadde en far som het Ingebret Larsen og Karen var født på Haugereje (Jevnaker?) Hennes far var Johannes Christophersen.Litt vankelig for meg å slå opp i kirkebøker på grunn av bosted. Ikke mikrofilmleser på vårt bibliotek. Finnes det andre kilder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Kvernhusvik

Hei,Karen født 30.10.1847 på Hauger-eie, døpt 07.11.1847 i Jevnaker. Foreldre var Johannes Kristoffersen og Olea Olsdtr, de ble gift her: Lenkemvh Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Sollien

Lars Embretsen f. 8. nov. 1833 Grorudbråten under Hesbøl i Eidskog, døpt i Eidskog kirke 29. des. s.år. Foreldre Embret Larsen og Anne Hansd. Dalen/Grorudbråten er i Eidskog bygdebok III. side 659/660. Ta kontakt med meg på fisollie@online.no så skal jeg prøve å hjelpe deg videre. Hilsen Finn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hilde R. Kirkvold

Tusen takk Leif og Finn.Jeg tar kontakt på e-post. God påske til alle som har hjulpet meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.