Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#20939] Peder Olsen f ca 1747,Tjøtta i Nordland

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Søker aner på Peder Olsen Remmen som ble født ca 1747, og sa sannsynligvis på Tjøtta. Det jeg vet om han: Han var 52 år da han døde i 1799, og han ble gravlagt 2.p.trinit. 1799. Han var gift 2 ganger.Trolovet 1: Med Elen Joensdatter 07.10.1774, og han oppholdt seg da i Remmen under Løvølandet. De ble gift 1. p epiphan 1775. Elen var 60 år gammel da hun ble gravlagt i 1790, og de hadde ikke barn.Peder oppholdt seg i Remmen i 1790 da han ble gift med Marithe Andreasdatter Grytaaen. Barn:-Elen døpt Dom 2.p. epiphan 1791-Ole Andreas døpt 2.søndag etter påske 1793-Brøndel døpt 2.søndag etter påske 1793-Sivert Andreas døpt Dom 19.p. trinit. 1795

Gjest Anne Lise Hovdal

Har problemer med at jeg ikke får sendt postinger som blir for lange, så her kommer mer informasjon: Jeg har funnet noen aktuelle Peder Olsen i kirkeboka, og håper at noen kan bekrefte eller utelukke noen av disse:1)Ole Andersen Hostads(??) barn Peder døpt på Sandnes 12.p.trinit. 1744.2)Ole Jacobsen Ulvangens barn Peder døpt 7.p. trinit. 1746 i Sandnes. Ole Jacobsen var i Løvøen da han ble trolovet med Christine Pedersdatter 3. p. epiphan 1746, og det var han også ved giftermålet Ter. 1.paascatos 1746. Christine Pedersdatter var da i Ulvangen. Peder var jo i Løvøen ved giftermåleg i 1790.3)Ole Olsen Stavoldens barn Peder døpt 4.p.trinit. 1747 på Tjøtta4)Ole Pedersen Hapøens(Slapøen??) sitt barn Peder døpt Test Visitas 1749 i Herø.5)Ole Danielsen Ougladens(??)barn Peder døpt 13.01.1750 på Tjøtta.6)Ole Joensen Korsvigens barn Peder døpt Ter 1.paascatos 1750 på Tjøtta. Ole Joensen Korsvigen ble trolovet med Anne Pedersdatter i 1749.Perioden 1741-1753 er sjekket i de to kirkebøkene på mikrofilm.Har noen opplysninger? Er også interessert i om noen av de overforstående kan utelukkes.Merker meg at blant fadderne til barna til Peder Olsen Remmen og Marith Andreasdatter finnes en Erik Olsen Kjerringvig i 1793, og en Marith Olsdatter Myhren samme år. De kan være søsken av Peder. Kanskje vet noen noe om disse?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.