Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ann-Che Minneskjöld

[#20965] bestefars bestefar - Christen Jacobsen

Recommended Posts

Hei, jag söker information om min bestefars bestsefar. Hans namn är Christen Jacobsen, var gaardsbruker på Stensland i Steigen. Hans kone var Martha Samuelsdatter. Min bestefars far heter Hans Henrik Christensen/Kristensen og er född 13.07.1854 i Steigen.Var han enda barnet eller har han syskon? Han gifte sig i Trondheim med Caroline Solbue. Tacksam för all information Mvh Ann-Che

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg har tatt en titt på Familysearch, og der fant jeg følgende, som er usikre opplysninger.Berntine Sofie Christensdt. f.21/6 og dpt. 8/8 1852 Steigen, foreldre Christen Olai Jacobsen og Martha Lovise Samuelsdt.Berntine ble gift i Steigen 23/8 1878 med Ole Jentoft Thomasen.Jeg finner ikke familien i 1865, men fant Bernthine [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61848&variabel=0&postnr=1330&fulle=true&spraak=n>LenkeLurer på om dette er Hans Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berit, tack för hjälpen! Har också sett lenken på Hans Henrik och tror att det kan vara han. Eventuellt kan Berntine vara hans lillasyster. Mvh Ann-Che

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Olsen

heiSiden jeg har ganske mye fra Steigen, og slekter der kan jeg opplyse at Hans (som jeg ikke fant på 1900 ft. Han var nr. 5 av 5 søsken. Moren døde da han var 2 år. faren døde i 1862. Han var før det gift 2. gang med Bergithe Dorthea Hansdtr 1831-1907. Det er henne og hennes andre mann du finner på lenken til folketellingen i 1875.Navn på søsken1. Tobine Karoline Kristensen 1844-1927 gift i Steigen2. Jakob Kristensen 1847 ukjent hvor han ble av3. Samuel Kristensen 1849 gift på Tjøtta.4. Berntine Sofie Kristensdtr 1852 - 1919 g. m. Ole Jentoft Thomasen på Ålstad5. Hans Henrik Kristensen 1854 - ? Her har du vel det meste selvi tilleg hadde Kristen Jacobsen og Bergithe være foreldre tilKristen O. H. Kristensen f. 1862 hun er ikke nevnt i Steigenboken.i sitt andre ekteskap med Bernhard Olsen hadde Birgitte 6 barn.Har som du forstår mye mer men det vil bli for mye for dette forumet Har både Aner og etterkommere.bare bytt til rett tegn i adressen. steinarolsen£tiscali.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tack Steinar för all information! Byter till rätt tecken. Ann-Che

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Da er det nok Samuel som befinner seg her i 1865. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tack Rune! Nu fick jag mer att fylla i mitt släktträd. Vet du vad det betyder när man tar barn i 'opfostring'? Är föräldrarna döda eller klarar de inte av att fostra sina barn. Mvh Ann-Che

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.