Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne-Lise Toft Eddie

[#21171] Anne Christensdatter gift 1806 med Ole Hansen , Tune i Østfold

Recommended Posts

Anne Christensdtr. og Ole Hansen, f. ca. 1778 giftet seg 27.12.1806 i Tune kirke, og bosted var Gamlebyen. Cautionistene oppgies å være Christen Syvertsen og Andreas Johannesen, begge fra Gleng.Ole jobbet på Borregård som natskjærer og sagmester. Han døde 06.09.1834 og ble begravet i Tune kirke, alder 56 år og bostedet var fortsatt Gamlebyen.Anne og Ole fikk i alt 11 barn født fra 1807 til 1828. Alle barna ble døpt i Tune kirke. Min tipoldemor, Berthe Marie, ble født i 1817, og Ole oppgies å være husmann på Nygård. Ved de øvrige barnefødsler bodde familien i Gamlebyen.Er det noen som har opplysninger om Anne og Ole, er jeg svært taknemlig for svar.Mvh Anne-Lise Toft Eddie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange timers arbeid har jeg fortsatt ikke funnet ut mer om dette paret.Er det noen der ute som har ytterligere opplysninger, er jeg svært takknemlig for svar.Mvh Anne-Lise Toft Eddie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Anne-Lise - Jeg lurer på om det kanskje kan være disse?Har gått igjennom Tune fra 1776 til 1782.Tune 1758-1781 side 145 post 43.Ole Hansen født 20 aug 1780,foreldre Hans Olsen og Anne Nielsdatter(Grytte).Anne Chatrine Christensdatter født 8 juli 1781. Tune 1758- 1781 side 155 post 44.foreldre Christen Michelsen Gamlebyen og Bodel Joensdatter.Om du har funnet barna,kan du jo se om disse har fått navn (oppkalt etter nevnte) 'besteforeldre' Mvh Karl Johnny Sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Karl Johnny og takk for svar.Det er ikke utenkelig at du har funnet rett mann, men da Ole Hansen døde i 1834, blir alder oppgitt å være 56 år. se nr. 55, [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7499&idx_id=7499&uid=ny&idx_side=-183>Lenke Derfor har jeg tatt utgangspunkt i at han er født ca. 1778. Det er flere kandidater som er født i Tune i det aktuelle tidsrommet, LenkeI 1801-tellingen finner jeg kun to Ole Hansen med noenlunde rett alder. LenkeAnne Christensdatter har jeg ikke funnet som død, ergo vet jeg ikke når hun er født. Men hvis jeg tar utgangspunkt i at hun er jevnaldrende med sin mann, finner jeg kun en aktuell kandidat født i 1774 i Tune. Lenke,I 1801-tellingen er det flere personer som kan være aktuelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.