Gå til innhold
Arkivverket

[#21276] Gift i Lindås 30 juli 1839


Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

Johannes Olsen og Magdeli Nilsdtr. finner jeg gift 30 juli 1839 i Lindås. Bosatt på Sletten i Lygra. Hvor kommer de fra ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jan.Har du ingen opplysninger om fødselsår-foreldre? Både Magdeli og Johannes er jo relativt vanlige navn på disse kanter.Uten noe mere konkret, blir dette den berømmelige 'nåla i høystakken'. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Takk for svar. Jeg har kun at de var gift på nevnte dato i Lindås og vært bosatt på Sletten i Lygre. Jeg har deres datter Kari Johannesdtr. født 11 sep 1845 på Sletten i Lygra.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Et lie spørsmål, har du sjekket den aktuelle kirkeboken, om foreldrene er oppført der ved vielsen? Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Øye

Det må vel være denne familien i FT for 1865 LenkeSkal ta en titt i Bygdeboka for Lygra og Hundvin og se om jeg finner ut mer. Hilsen Torild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hjertelig takk for hjelpen så langt. Det jeg har funnet selv er at Johannes er døpt 4 mars 1810 i Lindås og Magdeli Nilsdtr er døpt 09 apr. 1819 i Lindås.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.