Gå til innhold
Arkivverket

[#21303] Nils og Petrine Vestnes


Gjest Frank-Morten Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Jeg leter etter foreldra til Nils Vestnes født ca 1855 Vestnes og Petrine Vestnes født ca 1859 Borgund,de bodde i Borgund og fikk barna Nils,Laurits,Stina og Petrine.Håper noen kan hjelpe meg videre.På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Som du ser av FT 1900 ble sønnen Laurits født i Borgund 1885. Under døpte i Borgund finner vi at hans fulle navn var Laurits Ingvald og at foreldrene ved denne anledningen kalles Nils Rasmus Bastiansen og Laurentse Petrine Larsdatter ( [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=borgdp16&variabel=0&postnr=10259&fulle=true&spraak=n>Lenke ).Nils Rasmus finner vi igjen i FT 1865 som sønn av Ingeborg Nikolaisdatter ( Lenke ). Hun var ugift, så Nils var vel resultat av et utenomekteskapelig forhold. Kirkeboka for Vestnes inneholder sikkert flere opplysninger både om Ingeborg og far til Nils.Laurentse Petrine finner vi blant døpte i Borgund 1859. Faren var Lars Nilsen Størkarplass og moren Stina Jørgensdatter (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Hei Knut.Tusen takk for Hjelpa,det stemmer nok det Du har funnet. jeg såg at han var tømmermand og det vet jeg han var. Mvh Frank-Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

du blir vel i slekt med kona mi og barna våre,for han Nils (bror til Stina) er Oldefar til kona mi,ho har slete med å funnet noe særlig på den greina,så jeg prøver å hjelpe henne.har du komt langt på den sida? Mvh Frank-Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Tja, en oversikt finner du på Laget for en stund siden, men ikke helt borteUveksler gjerne noe informasjon her, epostenadressen finner du på den same siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.