Gå til innhold
Arkivverket

[#21379] Søsken til Johan Arnt Kristiansen f. 1835 fra Agdenes


Gjest André Reitan
 Del

Recommended Posts

Gjest André Reitan

Søker etter informasjon om mulige søsken til Johan Arnt Kristensen. Har hørt at han skulle ha en bror som heter John. Har ikke funnet vedkommende i hverken kirkebøker eller folketellinger. I matrikkelen for 1886 står det en Anton Kristiansen på Fremstad i Agdenes (gnr 10, bnr 9). Denne gården har Johan Arnt overtatt i FT1900, da han driver både bnr 7 og 9. Spekulerer derfor om det kan være en bror. Har ikke lett i kirkebøker etter ham, da jeg ikke har de tilgjengelig nå.Har forøvrig info om 11 andre søsken, men mangler alle datoer på Talette og Tobias.Enhver hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Reitan

Og i og med at jeg er litt uerfaren, glemte jeg litt viktig informasjon. De omtalte personene er barn av Christen Andersen (Grindhaugen?)(f. ca 1811) i Lensvika og Martha Olsdatter Fjorden (1808 - 1899) fra Ørlandet.Personene kan godt være født mellom 1842 og 1854, da jeg ikke har registrert noen fødsler i perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg tror ikke at Anton Kristiansen på Fremstad er en bror. Han bor på Fremstad i 1865 og hans mor har føderåd på gården. Hun heter Ane Christophersdatter.LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Reitan

Nei, det burde jeg kanskje ha tenkt på å sjekke først. Ble bare litt ivrig kanskje når jeg så den mulige linken. Vel, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.