Gå til innhold
Arkivverket

[#21497] Vimmelvik


Gjest Svein Vemmalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Vemmalvik

Jeg leter etter mine forfedre på gården Vimmelvik på Osterøy. Den tidligste jeg finner var Mons Nielse Wemelvig, som i 1701 manntallet står oppført som tjener på nabogården Havrå. Han står samtidig med merknad 'odelsbonde'. Senere står han oppført som eier i Vimmelvik. I 1701 mantallet står det ikke oppført eiere i Vimmelvik, men kun to leilendinger. Er det mulig å finne ut hvem som eide denne gården i dette tidsrommet. Finnes det kilder som kan fortelle meg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Hei Svein Det ser ut til at vi har samme forfedre. Mine forfedre hører også Vimmelvik gården til. Jeg prøvde å finne Mons Nielse i min database,men han hadde jeg ikke. Jeg hadde en Hallstein Nilson Wemelvig f.i 1682. Kan disse kansje være brødre? Det står også litt om gården Vimmelvik i Hausbøkene. Mvh Aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.