Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#21543] Millitærrullen for Brandsøy skipreide 1704, oppslag

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er på jakt etter en Haldor (Guttormsen) på Batalden i Kinn.Han får barn der mellom 1704 og 1707 og han ble gravlagt der 06.09.1709.Jeg skulle gjerne ha visst om han er registrert i militærrullen for Brandsøy skipreide i 1704.Står det noe der om hans alder , eller hvor han kommer fra? Jeg kan ikke finne ham i 1701 tellingen for Nordre Bergenhus. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er at han var nevnt i rullene 1704.Ved sin død er alderen oppgitt til 79år.Men en Haldor får som nevnt barn på Batalden 1704-1707.Om det er samme mann som dør 1709, og/eller om han virkelig fikk barn i en alder av vel 70år, vet jeg ikke. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Yngve Nedrebø

Rullen for Kinn er å finne i Stiftamtmannen i Bergen, ruller 1704-1727 (løpenummer 1884). Rullen fra 1704 skulle omfatte 'det Mandkiøn fra 50 aar til 15 aar' som fantes i Kinn. Under Batalden finner vi unge mannskaper i alder fra 15 til 33, men ikke noen Haldor.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.