Gå til innhold
Arkivverket

[#21543] Millitærrullen for Brandsøy skipreide 1704, oppslag


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er på jakt etter en Haldor (Guttormsen) på Batalden i Kinn.Han får barn der mellom 1704 og 1707 og han ble gravlagt der 06.09.1709.Jeg skulle gjerne ha visst om han er registrert i militærrullen for Brandsøy skipreide i 1704.Står det noe der om hans alder , eller hvor han kommer fra? Jeg kan ikke finne ham i 1701 tellingen for Nordre Bergenhus. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hvor sannsynlig det er at han var nevnt i rullene 1704.Ved sin død er alderen oppgitt til 79år.Men en Haldor får som nevnt barn på Batalden 1704-1707.Om det er samme mann som dør 1709, og/eller om han virkelig fikk barn i en alder av vel 70år, vet jeg ikke. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Rullen for Kinn er å finne i Stiftamtmannen i Bergen, ruller 1704-1727 (løpenummer 1884). Rullen fra 1704 skulle omfatte 'det Mandkiøn fra 50 aar til 15 aar' som fantes i Kinn. Under Batalden finner vi unge mannskaper i alder fra 15 til 33, men ikke noen Haldor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Det var som jeg fryktet.Han var nok for gammel.Underlig at det ikke skal være mulig å finne ham i 1701 tellingen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.