Gå til innhold
Arkivverket

[#21579] Skifte Nordfjord 1781-1785 Mons Jørgensen Folven


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Hei!Kan jeg få oppgitt hva som står i skiftet etter Mons Jørgensen Folven - protokoll 17 page 67, 1781-1785.På forhånd takk!Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 30. mai 1781. Avdøde var enkemann og etterlot seg sju sønner: Rasmus M. Folven, Jørgen, 20 1/2, Mons, 17 1/2, Lasse, 13 1/2, Anders, 9 1/2, Jørgen, 5 1/2, Ole, 3 1/2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Yngve og takk for opplysningene. Skiftet bekreftet min mistanke om at Mons Monsen Folven (død 46 år i 1810) ikke finnes blant døpte i Innvik (1750-1815).Mons Jørgensen Folven og Anna Rasmusdatter døper i alt 10 barn ifølge ovennevnte oversikt - 8 gutter og 2 jenter. Fire av disse døde i løpet av kort tid (2 gutter og begge jentene).Grunnen til min mistanke er at Mons Monsen Folva står oppført som bruker av br. nr. 4 - Øvre-Flo i bygdeboka for Innvik-Stryn. Jeg kunne ikke finne noen annen passende far enn Mons Jørgensen Folven.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.