Gå til innhold
Arkivverket

[#21607] Halvor Johnsen Søbstad f. 1685


Gjest Reidun Søbstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Søbstad

Er det mulig å finne ut hvor Halvor Johnsen Søbstad er født? Han giftet seg med enka etter bonden på Søbstad (Ifuer Johnsen Søbstad f. 1623 d.1710.). Enka het Karen Andresdatter og døde i 1733. Hun hadde to dødre med ifuer, men ingen barn med Halvor. Det var skifte etter Ifuer og etter Karen. (disse opplysningene har jeg fra notater min farfar gjorde for mange, mange år siden)Med vennlig hilsen Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

I RootsWeb finner jeg disse opplysningene Lenke om Halvor Johnsen Søbstad, men der har han farsnavnet Iversen. Imidlertid stemmer navn og fødselsår på både første og andre kone samt hvem første kone var enke etter. Også deres datter Karen Halvorsdatter, hvem hun giftet seg med osv.Opplysningene lenken viser til sier at Halvor krevde kjøpsrett til gården og at det må bety at han var sønn av Iver johnsen Søbstad.De opplysningene min farfar hadde (sannsynligvis fra statsarkivet i Trondheim) var at det ikke forelå noe skjøte på gården til Halvor.Hvordan kan jeg finne hva som stemmer her?mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.