Gå til innhold
Arkivverket

[#21633] Ester Gunvor Iversen d. Fredrikstad 28.august 1996


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)På vegne av en Ulf Dolling i Sverige, som har hjulpet meg litt vedrørende den svenske delen av slekten til min far, har jeg fått en forespørsel fra ham om hjelp. Den Ester som Ulf Dolling leter etter skal ha blitt født i Fredrikstad og hun ble gift med en NN.Iversen. Esters mor het Britta Kajsa Bryngelsson f. 3.desember 1878, Stora Bön,Järbo. Hun flyttet til Fredrikstad, men hvornår vites ikke.Han skriver videre at den Ester han søker ble født i begynnelsen på 1900 tallet, og at hun hadde vært i live i begynnelsen av 1990 tallet. Ved søk på døde på Digitalarkivet fant jeg denne Ester Gunvor Iversen født 12.januar 1916, som døde i Fredrikstad 28.august 1996.Kan hun kanskje være den Ester som Ulf Dolling leter etter?Kan noen hjelpe meg, eller kan noen fortelle meg hvordan jeg kan gå videre for å finne ut om denne Ester? Svært takknemlig for all hjelp.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifteretten har opplysninger om arveforholdet og også om fødestedet. Siden det er oppgitt fødselsdato kunne man undersøke kirkebok/klokkerbok for Østre/Vestre Fredrikstad. De er tilgjengelige på mikrokort, bl.a. på lesesalen i Riksarkivet:[url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-ostfold.html#Vestre>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Yngve :)Tusen takk for svar fra deg.Med hånden på hjertet, så har jeg aldri vært borti dette med microkort.P.g.a bevegelsesproblemer har jeg heller aldri kommet meg så langt som til Riksarkivet, da er jeg avhengig av å bli kjørt. Sørgelig men sant.Kanskje sitter det noen der ute som har de aktuelle kirkebøkene/klokkerbøkene du nevner for hånd som kunne ta en titt for meg?Mange hilsener og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Sendte div. informasjon direkte på mail 6.juni og 9.juni, men det ser ikke ut til at dette er kommet frem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.