Gå til innhold
Arkivverket

[#21639] HALDOR (Sætran gård), Bratsberg, Strinda


Gjest Reidun Søbstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Søbstad

Min slektsgren, Sæther, er fra Strinda. Michael/Mikkal Haldorsen Sæther (50 år i 1865), drev ifølge FT 1865 Eklesbakken gård, Bratseberg. I notater jeg har overtatt etter min far og farfar står det at han var Lærer og kirkesanger, og det refereres til Strinda bygdebok s. 536.Hans far var ifølge de samme notater HALDOR, Sætran gård, Bratsberg, og det refereres til Strinda bygdebok s. 545.Michael/Mikkel finner jeg i FT 1865, men Haldor finner jeg ikke i noen folketellinger for Strinda.Kan noen hjelpe meg å identifisere Haldor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Fra Familyseaerch:Mikkel HALDOSEN SAETHER - Age At Marriage: 28 - Father: Haldo OLSEN SAETHER - Spouse: Gjertrud PEDERSDR EKLESBAKKEN Age At Marriage: 38 - Marriage: 16 Oct 1845 Place: Strinda, Sor-Trondelag,Hans Petter - Birth: 11 Jan 1846 Christening: 15 Feb 1846 Place: Strinda, Sor-Trondelag, - Father: Mikkel HALDOSEN SATHER Mother: Gjertrud PEDERSDRDet ser ut som faren gifter seg på sine gamle dagar:Ingeborg ARNTSDR BLAKKAN Age At Marriage: 49 Father: Arnt ESP - Spouse: Haldo OLSEN SAETER Age At Marriage: 65 - Marriage: 15 Jul 1841 Place: Strinda, Sor-Trondelag, - Wife previously married Additional data in original recordDet er sannsynlig at faren Haldo Olsen er fra Kasbrekken: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Takk skal du ha! Jeg fikk også mail fra Jan Sneisen som refererte ut fra bygdebok for Bratsberg. Og de sammenfaller med de opplysningene du ga meg. Haldos ekteskap med Ingeborg Arentsdatter var hans andre (også for henne). Han var første gang gift med Ane Larsdatter Sætran og de fikk 11 barn.Takk for hjelpen!mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.