Gå til innhold
Arkivverket

[#21712] 1880 USA og de andre tellinger-


Gjest Sigbjørn Sandsmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Jeg er stadig på leting,se tema 21083. Lurer på hvilken måned 1880 tellinga i USA ble foretatt.Der er en B.Bentsen 24 år i 1880 og bodde i Otranto,Mitchell Iowa. Er det noen som kan finne noe mer opplysninger om den fyren?Det er denne Bernt Andreas Berntsen født 1856 som er umulig for meg å finne flere spor etter.Han var i live høsten 1938.Brødrene skrev seg for Bentson. Dersom han har bodd i USA siden han ble utmelt til USA April 26, 1880 så burde han vel kunne finnest i folketellinger? Sig--- som håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei, det finnes en Bent Bentson 65 gift med Emma 56(begge norske) med barna David 32,Simon 30,Arthur 26,James 21,(alle f. i WIsconsin), nå i Chicago, Cook County, ILL i 1920 tellinga.Det kan vel være han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ja det er ikke umulig at det er den rette,men hvordan finne ut mer om han. Vi vet ikke om han var gift,vi vet ikke noe mer enn det som står i 'Tema' 21083.Ikke er han å finne i passasjerlistene fra 1939 NAL,men der var vel flere rederier som gikk på USA.Der er en annen kanidat som jeg fant på nettet men vet ikke om det er den rette. Mars 2 1890 Norsk Evangelisk menighet Siux Rapids,Buena Vista Iowa. Gift Marte Larsen og Bernt A Bensen. Er denne å finne i folketellingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.