Gå til innhold
Arkivverket

[#21724] Reisende Hans Olsen (Geile-Hans) og Helge Isachsdtr. Sunnfjord.Trenger opplysn.

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonny Mydland

Hei, Mary-Ann. Dette var interessant! For dette er slekta mi på flere sider. Jeg har også samlet mye om denne slekta, og jeg er VELDIG interessert i ALLE nye opplysninger. Og hvis du er interessert i å fylle inn noe selv, så kan jeg nok hjelpe deg på en del av slekta her. Så kan jeg, som Rune, også få melde meg på mail-lista? Mail-adressen min er jonny-m@online.no. Hvis du lurer på hvem jeg er, kan du sjekke websidene for arbeidet vårt i Kenya, http://maishamema.org. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Jonny.Joda, klart du kan henge deg på.Hvordan går det i Kenya for tiden?.Jeg mener vi var i kontakt tidligere bl.a. ang Jacob Pedersen f. 1810 og sønnen hans, Emanuel Jacobsen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Heisan, eg er ogso svært interessert i opplysningar om opphavet til denne ætti, då eg mistenker dei for å ætta ned frå hewsteskjærar Daniel Svendson som hadde vintertilhald i Luster frå midten av 1700-talet og utover! Min e-mail er: lars.e.oyane@sdsl.no.På førehand hjarteleg takk!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary-Ann Hersvik Strøm

Hei alle sammen og takk for positiv respons på ett innlegg jeg ikke var sikker på om kunne ha noen betydning. Men ofte kan jo en liten detalj være til hjelp.Jeg selvfølgelig også intressert i mer om denne slekten så jeg skal sende en mail til dere som har meldt dere på :-) Mye info er nok intressant for andre at vi legger her på forum, men så er det en historie blant disse der de har tatt seg etternavn som etterfølgere som fortsatt lever kan føle virker avslørende, så da er det vel best å fortsette litt mer privat.Som dere sikkert vet dro de langs hele fjordane og vestkysten, men hadde noen få oppholdsteder hvor de døpte barn og gjerne overvintret. Flere av disse stedene er etternavn til grener av slekten i dag, selv om de aldri har bodd der. For Isak var blant annet Tysse og Helle(vik) slike steder + flere.Jeg sender en mail om en uke eller to, så snart jeg har flyttet ut av kartongene mine. (Er på flyttefot fra Bergen til Sogn). Det jeg husker i hodet (med forbehold om feil) er at Daniel var gift med Brita og at svigers tippolde var Isak gift flere ganger, med blant annet Kari. Lurer nå på om ikke Isaks far het Daniel.. og kansje har jeg foreldrene hans også, så da blir det jo spennende å se om de kan kobles videre til denne Daniel Svendson.Eks svigerfar lever fortsatt 86 år gammel og er blitt veldig åpen oven for sine nå voksne barnebarn, så da kan det jo hende at jeg til og med kan få ut noen flere opplysninger om nødvendig.Gleder meg til å ta fatt på denne tråden igjen...Mvh Mary-Amm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Hei Mary-Ann Dette var veldig interessant. Helge Isachsdtr Tøsse født 1780 ?? ,død 10.8.1851 Askvoll Kirkebok og Matos Ole Albrtgtsen L.Karlsøen født 1775 i Austevoll død 21.12. Domkirken Kirkebok i Bergen. Dette er også min slekt. Ole's foreldre var Albrigt Michelsen L. Karlsøen f.1742 d. 1814 og Marthe Olsdtr. L.Karlsøen f.1740 d.1795. Videre har jeg slekten deres opp til idag hvis det er interessant. Håper du kan sette meg på mail listen når du får tid. kjjoha3@online.no Mvh Kjell J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.