Gå til innhold
Arkivverket

[#21762] Emma Olivia Olesdatter født på Kampen


Gjest Liv Skramstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Skramstad

Hvor kom disse foreldrene fra ? Iflg Mini I 3 1870 - 1876 Fødte Kampen Menighet, Oslo var foreldrene Ole Arnesen f. ca 1845 og Emma Pedersen f. ca 1847, men jeg finner ikke mere, noen som kan hjelpe ? Er interessert i det som kan finnes om Ole Arnesen og Emma Pedersen Emma Olivia var min oldemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

heisann, Liv! Se på denne! Dette er da vitterlig Oslo Domkirke, - evt. Trefoldighetskirken! Har du sjekket ut dette og? Du sier ikke noe om når din Emma Olivia blir født. Emma Olivia Sex: F Event(s): Birth: 23 May 1871 Place: Christening: 02 Jul 1871 Place: Oslo, Akershus, NorwayParents: Father: Ole ARNESEN Mother: Emma PEDERSENSource Information: Batch Number: C428332 Source Dates: 1870 - 1876 Film or Fiche Number: 255761 Collection Details: Domkirken, Trefoldighet; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Andre ser ut til å jakte på de samme:Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource FileOle Arnesen Sex: MEvent(s): Birth: abt 1845 Place: Kampen,Kristiania,NorwayParents: Father: Arne Marriage(s): Spouse: Emma PedersenMarriage: Place:Submitter: Arild Oliver BRÅTHEN Hestehagen 15 1615 FredrikstadOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Skramstad

hei Laila, ja du har rett angående fødsel glemte å skrive det jeg. Men det er foreldrene jeg søker !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Men, Liv, har du sett fysisk sjøl dåpen i Kampen? Eller er det VRI som tuller`? For VRI er jo avskrift av kirkeboka? hmmmLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Se på denne familien i FT 1875:15221 67 1 Johan Jensen m hf g Sadelmagersvend 1843 Lier Prg b 15222 68 Ema Pedersen k kone g 1849 Kristiania b 15223 69 Ema Olivia Jensen k d ug 1871 Kristiania b 15224 70 Johan Edvart Jensen m s ug 1875 Kristiania b LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Skramstad

Laila N, står det om hu er ekte eller uekte, det er min mormoneronkel som har gitt meg opplysningene så langt !! Får vell gå ut fra at de er rett !!Til den andre Laila, om hu var såkalte uekte kan jo den familien du nevnte være en mulighet om da Emma Pedersen ble gift med en annen senereTakker så langt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Hei LivKampen MINI I 2, 1880-1888, k 2/5, s. 58, nr. 67.Konfirmert 2dn Mai 1886. Emma Olivia Jensen f. 23.5.71 døpt 2.7.71 i Christiania. Adr: Norderhovsg. 36. Foreldre: Ungk. Sndekersvend Ole Arnesen og Pige Emma Pedersen. Konfirmantens Kristendomskundskab m.V.: n.m.g m.g.FT Kristiania 1885 i Norderhovsgt. 36, 2. etg.: Det er registrert 40 personer på denne adr.Ema Jensen, Enke f. 1852 i ChristianiaOlivia Jensen, Datter f. 1871 do.Petter Jensen, Søn f. 1877 i do.Johan Edvart Jensen, Søn f. 1880 i do. Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Trefoldighet MINI I 3, 1870-1876, k 2/12, s. 32, nr. 155.Emma Olivia f. 23 Mai 1871, døpt 2 Juli, Uægte. Foreldre: Pige Emma Pedersen f. 1849 og Snedkersv. Ole Arnesen (alder ikke oppgitt) Arbblg (Arbeiderbolig?) Møllergd. Faddere: Mursvend Martinius Johannessen, Sadelmagersv. Johan Jensen, Josefine Johannessen og Marie Josefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Da er det vel slått fast at den familien jeg fant i 1875-tellingen er den riktige. Jeg ser at sadelmakersvenn Johan Jensen er fadder for Emma Olivia!Når det gjelder Ole Arnesen, så vet vi vel bare at han er snekkersvenn og muligens født ca 1845. I FT 1875 er det en Ole Arnesen i Botsfengselet(!)i Kristiania. Han er snekkersvenn og født 1848 i Ullensaker. Det står at han er gift, men han kan ha giftet seg etter 1871.LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Skramstad

whow dere er fantastiske !!! tusen takk for hjelp nå har jeg noe å jobbe videre med på den siden også !!Tusen takk til alle som har bidratt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.