Gå til innhold
Arkivverket

[#21836] Elling Larsen Strøm


Gjest Siv Eidevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik

Elling Larsen Strøm giftet seg med Olave Margaretha Høegh i Korskirken i Bergen 10 februar 1794. Er det noen som vet hvor Elling kom fra og hvem som var hans foreldre? Mvh Siv Eidevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Siv. Hvis du går inn på døde i Bergen 1668-1815 vil du finne en Elling Larsen Strøm. Han hadde adr.11-54 Strømsnæs. Håper dette er tl hjelp . Med hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Tusen takk for hjelpen Edle. Har sjekket sporet ditt og funnet ut at han mest sannsynlig kommer fra Askøy, men har ennå ikke funnet ut nøyaktig hvor han er født og hvem foreldrene hans er. Han står et sted oppført med Ask som fødested, et annet sted med Strømsnæs. Hilsen Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Siv. Jeg gikk inn på døpte i Bergen 1668-1815 og fant 2 sønner av Elling Strøm og Olava Høeg. Der sto at Elling var styrmann. Navnet på sønnene er Berent Michael Strøm f.30-5 1803. Han var dpt. 10-6 . Lars Berent f. 13-1 1795. dpt.20-2. Kansje dette kan være til hjelp ? Med vennlig hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Hei EdleFortsatt takk for all hjelp. Jeg visste om de to sønnene fra før, det var slik jeg fant fram til Elling Strøm i utgangspunktet. Lars Berent Strøm var min tipp tipp oldefar. Kanskje det er noen som vet om det finnes bygdebøker fra Askøy og hvor jeg kan få tak i dem? Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edle  Nyborg-Christensen

Hei Siv. Du kan gå ned på nyttige lenker nederst på siden. Da kommer du til Dis, Norge. Så til dis .norges genealogiske ressurser, så til Slektshistoriske kilder,Så til Hordaland og så til Askøy. Hvor du finner en oversikt over litteratur over Askøy.Håper dette hjelper. Vennlig hilsen Edle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Takk til dere begge to, skal sjekke dis Edle. Når det gjelder den personen du fant Signe, så er jeg litt i tvil, alderen passet, men etternavnet(Strøm) er ikke nevnt, heller ikke i hjemstedet, men uansett er jeg takknemlig for all hjelp jeg får :-)......hilsen Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.