Gå til innhold
Arkivverket

[#21905] John Jakobsen Ulvestad(nakk), Volden


Gjest May Olden
 Del

Recommended Posts

Gjest May Olden

Finner i kirkeboka at John Jakobsen Ulvestad og kone Kari Steffensdatter har barna: Steffen 1821, Rasmus 1824, John 1826, Canutte 1828, Paul 1831, Paul Anders 1833. Er det noen som vet om de hadde en datter Johanne i 1814? Johanne ble gift med Anders Jetmundsen f. 1809 i Hærø. Noen som har tilgang til tidligere kirkebok eller bygdabok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

I bygdeboka for Dalsfjord (som nå er en del av Volda kommune) fra 1967 står følgende barn til John Jakobsen Ulvestad og Kari Steffensdatter Mån:* Jakobea, f. 1813, til Skorpa i Herøy* Jakob, 1818-1878, tok over Sammelgarden på Ulvestad etter far sin* Berte Serene, f. 1819, til Vik i Sykkylven* Steffen, f. 1822, til Nygjerde på Moltustranda i Herøy* Rasmus, f. 1824, til Løset i Syvde/Vanylven* Jon Kornelius, f. 1826, til Takset i Syvde/Vanylven* Ragnhild Kanutte, f. 1829, til Koparstad i Herøy* Paul Andreas, f. 1833, til Hoddevik i SeljeNoen Johanne f. 1814 og Paul f. 1831 står ikke nevnt.Men kanskje kan Olav Myklebust som holder på med Busetnadssoga for Volda, hjelpe deg på vei. Han har e-postadresse olavm@hivolda.no, og har vært til god hjelp for meg tidligere.Med vennlig hilsen fra Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol høydalsvik Ulvestad

Anders Jetmundson - veit du kvar han var ifrå i Herøy? Då kunne eg ha sett i KB under vigde, om eg fann denne Johanne. Eg finn ikkje Johanne i døypte i Volda/Ørsta i 1812 - 1814. Broren Paul f. 02.03.1831 - d. 06.03. 1831 iflg. KB.Søstrene Kari f. 1787, Olave f. 1791 og Johanne f. 1794 Steffensdøtre Maan vart alle gift i Ulvestadbygda (Lauvstad). Den eldste av fire søstre; Kristi f. 1784 tok over farsgarden på Maan.Kari g.m. Jon Jakobs. Ulvestad Olave g.m. Rasmus Rasmuss. Feden (Lauvstad) (tipp-tipp-tippoldemor) Johanne g.m. Sjur Peders. Feden (Lauvstad)Mor til desse jentene; Siri Johannesd. f. Langenes, vart enkje i 1803 og i 1806 gifte ho seg oppatt med Rasmus Nilss. Feden. Han var far til Rasmus Rasmuss. Feden, som vart gift med Olave Steffensd, Maan. Siri vart både mor og sv.mor til dotter si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

Anders bodde mest sannsynlig på gården Voldnes g.nr.87 b.nr.1, Hærø, da sønnen Anders Johannes drev i bruket. Johanne døde ant. der 29.12.1887 og Anders 26.03.1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Olden

Har fått vite at Johanne ikke er datter av ovennevnte. Hun var datter på gården Ulvestadnakk, datter av Jon Pedersen og Sølvi Nilsdatter. Hun ble gift med Anders 21.08.1836.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.