Gå til innhold
Arkivverket

[#21936] Jon Knutson Hove-Varaberg, f ca 1716 i Ål(?)


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

En av mine aner het Jon Knutson, og han kaller seg Jon Knutson Hove og Jon Knutson Varaberg. Han ble født i ca 1716, og jeg lurer på hvem som var hans foreldre og hans aner ellers.Opplysninger om han: Han ble altså født ca 1716, og han var gift med Anne Knutsdatter Skattebøl som var født ca 1718. Deres barn:1)Torkild Jonson Døpt: 17462)Ingebrigt Jonson Døpt: 13.01.17503)Knut Jonson Døpt: 31.05.1753 Gift: I 1779 med Birgit Larsdatter Sundre, og de er blant mine aner. Har fått opplysninger om at Jon kalte seg Jon Knutson Hove og Jon Knutson Varaberg, men han er ikke å finne som bruker under noen av disse gårdene i Ål Bygdesoges bind 4. Han har tydeligvis likevel vært bruker i Varaberg, for bygdeboka har tatt med seglene til Jon Knutson Varaberg i 1758 og 1759 under gården Varaberg.Jon bodde i Lofthus sammen med sønnen Knut med familie ved FT- 1801, og døde altså etter 1801. Ved FT-1801 var han 85 år. Skulle også gjerne likt å vite når han døde.Anne Lise Hovdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.