Gå til innhold
Arkivverket

[#21947] Har noen erfaringer med emblaklubben ?


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Det er klart at tester ikke fanger opp alt og vil heller aldri kunne gjøre det. En ting er at tester vanligvis er preget av det som settes opp av kriterier (naturligvis), men også av de som tester og deres vaner og erfaring med de program som de bruker til vanlig i sitt arbeid. Egne program og bruk vil lett påvirke både kriterier som settes og selve utprøvingen av disse overfor de enkelte program.Derfor er det i grunnen brukerne selv som vil kunne ha den store innvirkningen på utformingen av programmene.Noe helt annet er at en rekke 'banale' og selvfølgelig forhold i et program skal være på plass og fungere, samt kritiste feil og mangler bør ryddes unna. Her vilogså respons fra produsent hvis slike feil oppdages, ha meget stor betydning. Ikke minst bør databasen være stabil og trygg.Rapporter m.m. er tross alt kun skald rundt en database og vil være mer brukerorientert og vil uansett neppe kunne tilfredstille alle brukere. Til det er smak og ønsker så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja her var det kommet mange nye innlegg nå.Min tillit til Embla og Stein Inge gjenopprettes til det fulle med måten han handterte saken på. Jeg er klar over at de ikke ligger høyest på testene. Men - det er et godt program. At det er norsk er i allefall for meg utrolig viktig, for ikke å si viktigst. Kanskje vi som bruker det i det daglige kan tipse Embla om endringer vi mener bør til for å få programmet bedre ?Jeg har brukt Embla i mange år nå, både da vi kjøpte programmet og nå da man laster det gratis ned og kjøper juveler om man ønsker. Fortsatt oppdager jeg stadig nye ting og funksjoner i programmet. Så, i alle fall for meg har det tatt tid å lære programmet helt, og jeg tror heller ikke jeg har gjort det enda.Det man laster ned gratis, inneholder det mest elementære uten begrensninger på f.eks antall navn man kan legge inn i databasen. Slik jeg har forstått det, og nå kan jeg si feil, så gjelder juvelene så langt mest det som går på utskriftmuligheter. Ønsker man utskrift av slektsbok, aner, etterkommere el.l, så har man nok absolutt behov og nytte av juvelene.Alt i alt, Embla er et godt program, enkelt å bruke og det er norsk. Jeg anbefaler det for fullt til dere som lurer på hvilket program dere skal bruke. Prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mulighetene er mange. Dersom man ønsker kan man kjøpe juveler etter eget ønske-når man selv vil. Jeg synes programmet er flott og stilig satt opp. Svakheter vil alltid komme til syne før eller siden. Det som er det fine er at dette kan rettes opp. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.