Gå til innhold
Arkivverket

[#21992] Charlotte Franke f. 1949 i Christiania.

Gjest Åse Killingröd
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

I FT 1865 finner jeg Pauline Franke som er enke, 53 år sammen med barna Charlotte og Fredrik Rudolf f. 1852 i Fredrikshald. De bor da på Hospitalgaten, Trefoldihet Menighet.I FT 1875 finner jeg Charlotte i Trondhjem. Finner ikke Pauline eller Fredrik Rudolf.I FT 1900 finner jeg ingen av dem, men det sies at Charlotte skulle ha födt et barn i 1905, noe jeg syns er merkelig, med tanke på hennes alder. Barnet skulle vært födt i Oslo.Den eneste Franke jeg finner i Oslo 1900 er Henriette Franke f. 1849, kan dette være samme kvinne som Charlotte? Hun er da asylbestyrerinne på et barneasyl i Oplandsgate 5.Er det noen der ute som vet noe om disse menneskene, eller om dette barneasylet?mvh, Åse Killingröd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest Reidar Oddløkken

Hei! Snubler uforvarende borti et gammelt tema som jeg lurer litt på tema-tittelen, skal det stå f. 1849 i Christiania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.