Gå til innhold
Arkivverket

[#22008] Styrmand Isach Esaias Lohman f. 1800 i Bergen (Sjømannsruller)


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er intressert i opplysninger om Isach Esaias Lohman f. 1800 i Bergen. G.m Karen Sophie Christensen.Hva sier sjømannsrullene om ham? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Han var oppgitt som Styrmand av yrke i perioden 1827 - 1835 .Han kone Karen Lohman døde under kolerapesten i Bergen og oppgis da som enke. Hvilke båter seilte han med og hvor dro han. Jeg kan ikke finne begravelsen i Bergen. Forlist? Hvor finner man da opplysninger om savnede etter forlis? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Yngve Nedrebø svarte (i 2003) ang. et sjømannsdødsfall i 1853 som jeg ikke fant spor av i de tilgjengelige Bergenskildene:'Det er naturlig å sjekke skifterettens dødsfallslister og skifteprotokollene... (...) Et dødsfall i utlandet/til sjøs ville normalt IKKE bli registrert i den hjemlige kirkeboken, om ikke liket ble ført hjem og gravlagt der (og det ville sjelden eller aldri skje i tidligere tid).'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.