Gå til innhold
Arkivverket

[#22054] Foreldre Jens Hansen og Berith Cathrine Hansd. gift 08.08.1812 Hadsel


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Jens Hansen og Berith Cathrine Hansdatter giftet seg 08.08.1812 i Hadsel. De hadde bl.a. datteren Johanne Petronille f. 07.05.1823. Kan noen hjelpe med foreldre til hhv. Jens og Berith. Jeg finner to aktuelle Jens Hansen, begge født på Hov i Hadsel. Ingen Berith funnet i Hadsel. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest John O. Svenning

Jeg prøver igjen. I FS IGI har Hans Enoksen sønnen Jens f. omkr. 1782. I Ft. 1801 har Hans Knudsen sønnen Jens f. omkr. 1785. Begge familien bor på Hov, som er gården jeg skal ha tak i. Håper nye krefter er kommet til og kan hjelpe. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Kan vel egentlig ikke bidra med så mye, men fant i alle fall 2 stykker med navnet Bereth Hansdatter som kanskje kunne være aktuelle. Stavemåten var jo ikke alltid så konsekvent på den tiden, så jeg regner med at Berith også kunne staves Bereth eller Beret.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11866.wc2&variabel=0&postnr=575&fulle=true&spraak=n>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Den kan se ut som at det er denne Berret du leter etter: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11866&variabel=0&postnr=119&fulle=true&spraak=n>LenkeGrunnen til at jeg tror det, er hennes navn ved dåpen til datteren Anne Birgitte, da står hun innskrevet som 'Berithe Cathrine Hansdatter Haae'. Haae kan vel være Haue...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Med vanlige forbehold (jeg har ikke sjøl sjekka opplysningene): Faren til Jens Petter Hanssen het Hans Anderssen. Foreldrene til Berit Katrina Hansdtr var Hans Davidsen og Berit Mentsdtr, Haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.