Gå til innhold
Arkivverket

[#22143] Regine Tønnesdatter, Sogndal i Rogaland


Gjest Bjørg Vik
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Vik

Kan noen hjelpe meg med flere opplysninger om Regine Tønnesdatter, født 1. juli 1867 i Sogndal Rogaland. Hun giftet seg med Johan Kristian Kristiansen Egeli f. 1859 på Egeli Sogndal.I 1900 tellingen for Soggendals finner jeg familien og 4 av barna deres, Karoline, Josef, Klara og Ragna.Klara Egeli ble gift med Tobias Vik fra Skudesneshavn, og de bosatte seg tilslutt i Kvinesdal hvor de har ei stor slekt etter seg.Men tilbake til Regine. Jeg leter etter hennes foreldre og forfedre. Ifølge hennes datterdatter (88 år) kom hun fra Hauge ved Jøssingfjord. Regine selv hadde også snakket mye om at noen av hennes aner kom fra Holland. Mvh Bjørg Vik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel henne du finner på Family Search :REGINE TONNESEN Christening: 18 AUG 1867 Sokndal, Rogaland, Norway Father: TONNES ROLFSEN Mother: KAREN BJORNSDRmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant litt til :1. ANE KRISTINE TONNESEN - International Genealogical Index / NOGender: Female Christening: 07 MAY 1865 Sokndal, Rogaland, Norway 2. REGINE TONNESEN - International Genealogical Index / NOGender: Female Christening: 18 AUG 1867 Sokndal, Rogaland, Norway 3. ELISEBET TONNESEN - International Genealogical Index / NOGender: Female Christening: 29 MAR 1870 Sokndal, Rogaland, NorwayHer er vel ekteskapet deres:KAREN SOFIE BJORNSDR Spouse: TONNES ROLLAFSEN Family Marriage: 14 NOV 1861 Sokndal, Rogaland, NorwayKAREN SOPHIE BJORNSEN Christening: 29 JAN 1832 Sokndal, Rogaland, Norway Father: BJORN SVENDSEN Mother: CHRISTINE JOHNSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Nei lenken min til familysearch vil ikke. Det står: Regine Tønnesdatter og Johan Kristiansen gift 24 sep 1885 Sokndal, rogaland.Vielsen hennes har jeg funnet 2 ganger på familysearch, dato og sted er som over begge stedene, men brudgommen heter den ene gangen Johan Kristian Jakobsen. Noe å være obs på i videre leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Vik

Tusen takk for lynraske svar til Kjellaug, Anne Lene og Alexander.Her var mye informasjon som jeg kan jobbe videre med. Jeg er imponert.Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Tips til Anne Lene (og andre):Dersom du høyreklikke på lenken for en hendelse på FS og velger 'Åpne i nytt vindu' så kan du kopiere adressen i det nye vinduet inn her.Din info fra (6) gir Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var en veldig nyttig ting å lære, takk skal du ha. Jeg har drevet med kopiering og liming i lange baner.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.