Gå til innhold
Arkivverket

[#22182] Peter Henrichsen Fasmer og Valentin Berlin.


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Er det noen som vet litt mer om Peter Henrichsen Fasmer enn det jeg gjør. Han var gift med Magdalena Elisabeth Berlin. Jeg har notert tre barn født fra 1701-1708, Valentin, Peter og Anne Margrethe. Men så dukker det opp et barn til av samme foreldre, Mette Marie f.1721. Så her mangler det sikkert mange barn. Noen som vet hva de heter. Peter Henrichsen Fasmer fødselsår eller hva han bedrev med vet jeg ikke. Boken om Fasmer som tar for seg slekten, tar mest for seg den nyere slekt og spesielt fabrikken på Alvøen. Peter blir ikke nevnt der.Lurer også på hans svigerfar Valentin Berlin, han vet jeg svært lite om, hvor han kommer fra, barn osv. Noen som vet mere om disse 2 personenemvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Dette fant jeg på Familysearch. Må sjekkes mot kirkebøkene!A. Peter/Peder/Pitter Hendrichsen Fasmer og Magdalene/Mallene Elisabeth/Lisbeth Valentinsd. Barlin/Berlin [Det er en mengde variasjoner av navnene!] har disse barna:1.Vallentin Barlin [skal vel være Berlin] dp. 27.01-1701, Nykirken i Bergen2.Peter dp. 3. sept. 1702, Nykirken i Bergen Dancher Pitter dp. 9. nov. 1703, Nykirken i Bergen3.Valentin Barlin [skal vel være Berlin] dp. 27. aug. 1705, Nykirken i Bergen4.Margreta dp. 07.04.1708, Nykirken i Bergen5.Valentin dp. 18. jan. 1710, Nykirken i Bergen6.Henrich dp. 24. jan. 1715, Nykirken i Bergen7.Mette Maria dp. 20. des. 1721, Nykirken i BergenB. Henrich Janson Fasmer har sønnen Peter dp. 18. juni 1675, Nykirken i BergenC. Henrich Jansen Fasmer og Anne Danchertsen har en datter Aleth, født ca. 1670Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

Jeg tar imot all hjelp med et takk. Moren Magdalena Elisabeth Berlin må ha fått barn hittil i 24 år, da den første ble født i 1701. Hadde det ikke vært for at det stod samme navn, ville jeg ikke tro at alle barn hadde samme mor.Tar imot alle opplysninger, hvis noen vet noe om denne familiemvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hadeler-Jacobsen

Du finner endel i Brukerforum: 3342-4432-12216-12597-15429-21652. Jeg har selv slekt til Peter Henrichsen Fasmer g. Magdalene, gjennom Mathiesen/Fasmer, og har samlet endel opplysn. som jeg håper å få lagt inn om en tid. Mvh Eva HJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Ørvig

Jeg har funnet fram til at Magdalene og Peter fikk 11 barn.Dersom du ønsker det kan jeg gjerne oversende den informasjonen jeg har om denne familien. Ta eventuelt kontakt: anne.orvig@hib.no Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.