Gå til innhold
Arkivverket

[#22207] Oppslag i Ringeriske Slekter,3,Norderhov


Gjest Liv Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Hauge

Er det noen som har mulighet for et oppslag i Ringeriske Slekter 3,Norderhov.Skulle så gjerne vite litt mer om slekta mi.Det jeg vet er at min bestefar Arnt Pettersen Torgersbraaten f,1891 Norderhov.Arnts mor er Maren Elise Bjørnsdatter,barnebarnet til en Paul Henningsen Meier.Arnts far er Petter Andreassen,sønn av Andreas Pedersen g.m. Elise Thoresdatter.Videre het Arnts farfar,Peder Eriksen? Dersom noen kunne gi meg noen flere opplysninger ville jeg blitt kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg er redd du ikke finner meget om din slekt som du har nevnt i den boken du spør om. Du må nok sikkert som oss andre bruke litt tid i kirkebøkene. Der finner du nok svar.Jeg har selv den aktuelle boken. Bøkene som heter Ringerikske Slekter tar lite for seg av husmenn o.l. Forfatteren var dessverre mer interessert i gårdene.Men fortsatt lykke til!mvh Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Andreas Pedersen og Elise Thoresdatter giftet seg 30. oktober 1868 i Norderhov. Hans far var Peder Eriksen og hennes far var Thore Helgesen.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Petter Andreassen er født 12. april og døpt 30. okt. 1868 i Norderhov.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Elises dåp:Norderhov kirkebok nr. 10, fødte og døpte 1845 nr. 134: Født: 18 Mai. Daab: 14 Juni, Lunder. Navn: Elise. Æf. [Ægtefødt] Forældre: Gdmd. [Gaardmand] Thor Helgesen Sørsdal og Hstr. Rønnoug Helgesd. Faddere: Elling Meier, Elling Helgesen Wehme, Peder Helgesen ibid., Mari Ellingsd. Sørsdal, Eli Helgesd. Wehme.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Hauge

Mange tusen takk for hjelpen og opplysninger! Jeg vil avslutte debatten her,og heller fortsette på temaet Arnt Pettersen Torgersbraaten,Norderhov. Dersom noen har opplysninger om Arnts slekt ,så setter jeg stor pris på det. hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.