Gå til innhold
Arkivverket

[#22268] Bendix Stockman, Åmot i Østerdalen , omkr. 1700


Gjest Olaug Dreyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaug Dreyer

I 1738 ble Dorte Elisabeth Bendixdatter Stockman , f.ca 1713 , trolovet/gift med Ole Olsen Trogstad, kvartermester og sersjant fra Toten.De var da i flg. Totens Bygdebok i Åmot i Østerdalen. Er det noen som kan fortelle mer om familien ? Hvem var Bendix Stockman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Stockmanfamilien har vært oppe flere ganger før. Se 3 temare under.9370 - Anna Maria Stockman 1742, 16908 - Dorthea Stockmann, død ca 1724 i Garder i Vestby, 17310 - Presten i Stokke Kristoffer Hansen Stockmann f. ca 1573.Når det gjelder Bendix Stockman har jeg registrert at han er født ca 1687 på Norvie, Stange. Han er sønn av Hans Adam Stockman og Dorthe Elisabeth Raabensøe. Du finner anene og endel referanser i temaene nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sigbjørn Larsen

Jeg glemte at han var sersjant ved Cicignions gev. inf.regiment da han 14/5 1707 ble kaptein des armes i samme regiment. Sek.int. ved samme regiment 13/4 1708 Pr.Int.22/2 1715. Dette er hentet fra Militærbiografier II side 448.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Tusen takk, Jan Sigbjørn . Dette var mye interessant stoff. Jeg hadde ikke fått med meg noen av de tidligere innleggene så her var det mye jeg ikke hadde aning om . Mvh. Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.