Gå til innhold
Arkivverket

[#22437] Kvernengen og Karset; Vang Hedmark


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Hans Andersen 1818 -1881, gift 1848 med Kari Hansdatter Karset fra Vang. Disse endte opp på Dahl; Biri, Oppland.Spørsmål 1: Hans' foreldre var Anders Nilsen Kvernengen og Elie Knutsdatter. Mer vet jeg ikke om dem - heller ikke deres aner.Spørsmål 2: Jeg stanger hodet i veggen også når det gjelder Kari........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Kari Hansdatter KARSETFødt: 1829, Vang Død: 1900, Dal, VardalFar: Hans Larsen KARSETMor: Eli Hansdatter BJØRTOMTLenke//Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Du kan gå tilbake på Hans' sine aner også på samme side:Hans Andersen LIERFødt: 8 Jul 1818, Holen, VangDød: 17 Mar 1881, Dal, VardalFar: Anders Nilsen Kvernengen BJERKEMor: Eli Knudsdatter BØRKELenke//Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jan; Takker og bukker!!Sammenholdt med opplysninger jeg akkurat nå har fått over telefon fra en Hedmarking skal jeg sortere - notere - fordøye alt sammen!Forøvrig om du har interesse av det har jeg mye på Hans Andersen og Kari Hansdatter 'Dahl's' etterslekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jan;jeg håper du ikke oppfatter meg som uhøflig; men hvor mye 'hold' er det i anetavlen fra før 1600-tallet?Jeg har ikke noe imot 'fine' aner; men som legmann er jeg skeptisk og har små - om noen mulighet til å vurdere gehalten.Jeg har observert at det her i forumet har vært flere temaer om emnet; noen linjer er 'bevist' mens mange er plukket fra hverandre.Det er godt mulig at linjene fra de av mine aner som er nevnt i innledningsspørsmålet og tilbake til gamle bygdekonger - og konger er 'opplagte' for fagfolk.Om så - ha meg unnskyldt for skepsisen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Jeg har absolutt ingenting med denne anetavlen å gjøre..., og har heller ingen slekt der! :-)Ansvarlig for siden er Per Nermo i Oslo, nermo@online.no//Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Beklager misforståelsen; men uansett: Du hjalp meg der jeg sto fast!Eventuelle 'uraner' hadde jeg uansett ikke regnet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

...og jeg ser av Per's hjemmeside at han har de samme betenkelighete som jeg anfører.Jeg er i hvert fall glad for at jeg nå kan hekte på mange 'tipp'er' som jeg om ønskelig kan kontrollere opp mot originalkildene.De usikre lar jeg forbli i historiens tåke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.