Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22441] Bjornor, Sor Trondelag bygdebok?

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

For Bronnoy Bygdebok har vi sporsmaal. Morten Petersen ble gift og kom til Bronnoy. Han skulle vaere f. 1827-34, sonn av Peter Olsen Saetern Bjornor. Jeg ser fodselene 1833/1835 (forste dode 2 aar), men hvem var moren? Jeg ser Jonette Jakobsdtr., Johanna Jakobsdtr, Jonette Olsdtr.! Er det ei bygdebok - hva sier det om barna med navnet Morten?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/108155-22441-bjornor-sor-trondelag-bygdebok/
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Hei Margaret! Du hjalp meg med opplysninger fra Soemna for noen aar siden. Naa kan jeg yte litt tilbake: I foelge Bjoernoerfolket bind 2 bodde Peder Olsen Stroem (1798-1850) paa Setran i Bjoernoer fra 1827. Han giftet seg i 1825 med Jonetta Jakobsdatter Stroem (1803-1871). De hadde 7 barn, deriblantMorten, f. 1835, g. 1858 m. Elen Sofie Fransdatter Stroem, g. 1864 m. Mette Johanne Jensdatter Stroem. Gaardbrukere paa Nordstegen. Antagelig flytta familien til Broennoey. (Direkte gjengitt fra boka)Vennlig hilsen Ola

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.