Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#22464] Kirker i Norge.

Recommended Posts

Gjest Ørjan  Larsen

Hei. Jeg lurer på om noen har bilde av Kolvereid kirke i nord-trøndelag og kirkene i Ogndal og Gaulstad i n-trøndelag og Hemnes kirke i Nordland? Jeg spør fordi jeg vil prøve å finne kirkene som mine aner sognet til. Jeg har funnet en del, men disse finner jeg ikke noe sted. Mvh Ørjan.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/108177-22464-kirker-i-norge/
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Gjest Kristian Hunskaar

Som alltid, når det gjelder slike spørsmål, henviser jeg til O. Rygh: http://www.dokpro.uio.no/rygh_ng/rygh_felt.htmlDersom du skriver inn Gaulstad i feltet for gårdsnavn og søker, finner du at gården hørte til Ogndalen sogn i Ogndalen herred.

Gjest Hallvard Bragstad

Kan ikke anbefale den omtalte hjemmesida som Torleif foreslår.Den opererer med ukjente kirker som 'Tyholt kirke', 'Inderøy kirke' og 'Sandvollan kirke'.Altså ikke-eksisterende kirker.Har meldt fra om feilen til ansvarlig for hjemmesida, uten respons.

Gjest torleif haugødegård

Hallvard Bragstad skriver: 'Har meldt fra om feilen til ansvarlig for hjemmesida, uten respons'. Undertegnede har ingen epost mottatt om dette, når var den sendt? Men vi er sjølsagt interessert i korrigeringer nårsomhelst om både kirker og kirkegårder.

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det finnes kart, og disse er normalt arkivert på det lokale gravlundskontor (i hvert fall i Oslo). I tilknytning til kartene finnes det protokoller med oversikt over gravlagte. Disse er nok mest interessante å søke i hvis man leter etter en gammel grav. De fleste er jo for lengst tatt i bruk igjen. Det kan nok variere hvor langt tilbake i tid protokollene går.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.